خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد؛

ترمینال شرق به خارج از منطقه 13 منتقل شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۲۳۶

دبیر شورایای منطقه 13 بر ضرورت انتقال ترمینال شرق از این منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهشتی، دبیر شورایای منطقه 13 در سیصد و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران گزارشی از شرایط منطقه و مشکلات آن ارائه داد و گفت: عمده مشکلات منطقه 13 نبود فضای سبز کافی، کمبود بازار روز، میوه و تره‌بار و وجود پایانه شرق ترمینال است که موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

او ادامه داد: درخواست شورایاری‌های منطقه انتقال پادگان نیروی هوایی و احداث فضای سبز، بوستان، سوله بحران، ایستگاه آتش‌نشانی، اماکن ورزشی و کلانتری است. از سوی دیگر درخواست داریم ترمینال شرق به خارج از منطقه منتقل شود.

در ادامه نرگس معدنی‌پور، شهردار منطقه 13 تهران با تشکر از گزارش ارائه شده عمده مسئله منطقه را نبود فضای سبز و ورزشی خواند و گفت: با انتقال پادگان نیروی هوایی می‌توان کمبود سرانه‌ فضای سبز این منطقه را جبران کرد اما این امر نیاز به رایزنی‌های فرامنطقه‌ای دارد.

او ادامه داد: به دلیل فعال شدن باند فرودگاه در پادگان نیروی هوایی برای شرایط بحرانی امکان انتقال این باند وجود ندارد. البته پایانه شرق در دستور کار قرار گرفته است. در راستای تعریض خیابان پیروزی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که نیازمند تملک باقی املاک واقع در خیابان است.

در ادامه چمران با اشاره به اینکه برای انتقال پادگان نیروی هوایی صحبت‌ها و بررسی‌های فراوانی انجام شده بود گفت: قرار بود این پادگان تهاتر  شده و تبدیل به فضای سبز شود اما به خاطر بحث پدافند و شرایط خاص تهران این اقدام متوقف شد. همانطور که فرودگاه قلعه‌مرغی با وجود پارک حفظ شده است.

رئیس شورای شهر با تاکید بر اینکه می‌توان باند فرودگاه نیروی هوایی را حفظ کرد اما بقیه را به فضای سبز تبدیل کرد گفت: با حفظ باند و تبدیل پادگان نیروی هوایی می‌توان مشکل فضای سبز منطقه را حل کرد البته امیدوار هستیم به هیچ وجه من‌الوجوه در پادگان مسکونی ساخته نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز