خبرگزاری کار ایران

آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان وحدت اسلامی

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۳۳۸

مادر و پسر ۲ ساله‌اش که در آتش سوزی یک منزل مسکونی در خیابان وحدت اسلامی در میان دود و حرارت گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

به گزارش ایلنا، با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ از سوی ساکنان یک ساختمان مسکونی، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۶۷، ۱ و گروه ویژه نجات یک به همراه خودرو‌های تشک نجات و دستگاه تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت ۱۸: ۳۲ عصر دیروز به خیابان وحدت اسلامی، خیابان فرزین رهسپار شدند.

هوشنگ واحدپور افسر آماده منطقه ۵ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در خصوص این حادثه گفت: یک واحد مسکونی به وسعت ۵۶ متر مربع در طبقه دوم یک ساختمان چهار طبقه دارای ۸ واحد مسکونی به علت نامشخصی آتش گرفت و کاملا شعله ور شد.

وی با اعلام اینکه شعله و دود زیادی از پنجره‌های طبقه دوم این ساختمان به بیرون زبانه می‌کشید و شعله‌های آتش به سرعت در حال سرایت به طبقات بالا‌تر بود، افزود: ساکنین به موقع از این حادثه مطلع شده و همزمان با تماس با آتش نشانی، خود را به محل امن رساندند که در این می‌ان، مادر ۳۱ ساله به همراه پسر بچه دو ساله‌اش در طبقه سوم میان آتش و دود گرفتار شدند.

وی با اشاره به اینکه اهالی ساختمان خود را به پشت بام و خیابان مقابل ساختمان رسانده بودند، اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی با اطلاع از این موضوع بی‌درنگ با توجه به شرایط بحرانی ساختمان به ۴ گروه تقسیم شدند، گروه اول سریعا جریان اصلی برق و گاز ساختمان را قطع کردند، گروه دوم با بکارگیری تجهیزات انفرادی و دستگاههای تنفسی برای نجات مادر و فرزند خود را به طبقه سوم رساندند، گروه سوم و چهارم نیز از دو جهت و از طریق نردبان دستی از پنجره واحد مسکونی و راه پله‌ها با استفاده از لوله‌های آبرسانی همزمان مشغول مهار شعله‌های آتش و حمایت از گروه نجات شدند.

هوشنگ واحدپور ادامه داد: خوشبختانه آتش نشانان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خود را به دو نفر محبوسین رساندند و آن‌ها را به سلامت از ساختمان خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

این افسر آماده آتش نشانی درخاتمه تاکید کرد: تکنیسین‌های اورژانس پس ازا نجام معاینات اولیه، حال عمومی این مادر و فرزند را خوب گزارش کردند.

وی با اعلام اینکه این آتش سوزی در مدت زمان کوتاهی از سوی آتش نشانان مهار و خاموش شد، خاطرنشان کرد: علت بروز این آتش سوزی از سوی کار‌شناسان علت یابی منطقه پنج عملیات سازمان آتش نشانی در حال بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز