خبرگزاری کار ایران

طیبه سیاوشی در نشست بررسی موارد کودک آزاری در حاشیه شهرها مطرح کرد:

در لایحه حمایت از حقوق کودک به‌دنبال افزایش سن ازدواج هستیم/با معضل بی‌هویتی کودکان حاصل از ازدواج مادران ایرانی و پدران خارجی مواجهیم

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۵۵۲

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: درست است که حریم خانواده باید حفظ شود اما در مواردی باید از طریق قانونی به این حوزه ورود پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طیبه سیاوشی (نماینده مجلس شورای اسلامی) در نشست بررسی موارد کودک آزاری در حاشیه شهر‌ها و راهکارهای پیش رو با عنوان قربانیان خاموش درباره سرانجام لایحه حمایت از کودک و نوجوان گفت: اولین نکته‌ای که درباره این لایحه مطرح است حساسیت بالا نسبت به ماده‌های این لایحه است و به عنوان نماینده مردم و مجلس باید نواقص این لایحه را پوشش دهیم. تبدیل این لایحه به قانون زمان‌بر است چراکه مواد آن نیاز به بررسی‌های دقیق دارد.

او افزود: درست است که حریم خانواده باید حفظ و تقویت شود اما گاهی مساله آزار کودک تا جایی پیش می‌رود که موجب قتل او می‌شود با این حال اجازه ورود به حریم خانواده داده نمی‌شود. این مساله چگونه باید حل و فصل شود وقتی مساله ولایت مطلق والدین مطرح است؟

این نماینده مجلس تاکید کرد: حتی در همین لایحه مساله سن ازدواج کودکان مطرح شده است اما مشکل اینجاست که سن ازدواج کودکان چندگانگی است که در قوانین دیده می‌شود مثلا سن ازدواج را سیزده سال تلقی می‌کنند. این مساله باید به نوعی حل و فصل شود. ما بدنبال افزایش سن ازدواج کودکان هستیم و باید آن را در لایحه بگنجانیم.

سیاوشی در ادامه گفت: گام مهمی که از این مساله برداشت شد مراجعه به آیت‌الله مکارم شیرازی بود و ما یک حکم فقهی از ایشان دریافت کردیم که باید آن را در مجلس پیش ببریم. همچنین مساله اجازه والدین در حین ازدواج نیز مهم است که با این مساله هم نیاز به بررسی دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به مساله کودکان کار بیان داشت: از مسایل مهم مطرح شده در حوزه کودکان مساله کودک کار و به ویژه کودکان حاصل از ازدواج مادران ایرانی و پدران خارجی است. افرادی با ۱۹ یا ۲۰ سال همچنان بی‌هویت هستند چراکه ازدواج خانواده آن‌ها ثبت نشده است.

او افزود: فکر می‌کنیم که نقش نهاد‌ها و سازمان‌های مردمی در لایحه حمایت از کودک و نوجوان کمتر دیده شده است این در حالی است که نقش سازمان‌های مردم نهاددر این سال‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز