خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

عمق دریاچه ارومیه بسیار کم است/دو پنجم دریاچه آب دارد/می‌توان امیدوار بود

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۱۵۶

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست از شرایط رو به امید در دریاچه ارومیه خبر داد.

محمد درویش با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۵۲ است که نسبت به کمترین ترازی که تا به حال داشته است یعنی ۱۲۷۰.۰۴ ، چهل و هشت سانتی‌متر بالاتر است.

او ادامه داد: دریاچه حدود یک و نیم میلیارد متر مکعب در حال حاضر آب دارد. این یک و نیم میلیارد در سطح ۲ هزار کیلومتری دریاچه پخش شده است. یعنی اگر کل مساحت دریاچه را پنج هزار کیلومتر مربع درنظر بگیریم در حال حاضر دو پنجم دریاچه آب دارد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه عمق دریاچه بسیار کم است، اظهار کرد: دیروز که از دریاچه بازدید کردم، گردشگران و مردم در ساحل حضور داشتند و به شنا و لجن درمانی می‌پرداختند.

او با اشاره به اینکه کم بودن سطح آب دریاچه در فصل تابستان، ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم این شرایط دور از انتظار نیست. در این فصل همواره با کمترین میزان تراز و بحران جدی دریاچه روبرو هستیم، با این حال وضعیت نسبت به گذشته مطلوب‌تر است. آنهم با توجه به اینکه میانگین بارش‌های آسمانی ۳۰ درصد کاهش یافته است، با این شرایط می‌توان به دریاچه  امیدوار بود.

او درباره وضعیت ظاهری دریاچه ارومیه نیز تصریح کرد: رنگ دریاچه به علت عمق پایین از رنگ آبی به رنگ سفید تغییر کرده است چراکه کف دریاچه پوشیده از نمک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز