خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد مدینه منوره:

بیش از ۸ هزار زایر ایرانی به مدینه منوره وارد شدند

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۳۳۵

رییس ستاد مدینه منوره از ورود بیش از ۸ هزار زایر ایرانی تا ظهر چهارشنبه به مدینه منوره خبر داد و گفت: عملیات حج و اعزام زایران ایرانی کشورمان به مدینه منوره بی‌وقفه و روان در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، اکبر رضایی گفت: همه زایران کشورمان در سلامت کامل هستند و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده زایران به تدریج وارد مدینه منوره می‌شوند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

وی همچنین از برگزاری چندین جلسه هماهنگی میان مسئولان ستاد مدینه با مسئولان سعودی در بخش‌های مختلف فرودگاهی، گمرک و.. برای تبادل نظر و هماهنگی‌های لازم خبر داد و گفت: باوجود نبود روابط دیپلماتیک میان دوکشور شاهد همکاری خوبی از سوی وزارت حج عربستان برای فراهم کردن زمینه سفر زایران کشورمان به سرزمین وحی هستیم.

رضایی همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص اسکان زایران کشورمان در مدینه منوره گفت: ‌ براساس هماهنگی‌های انجام شده زایران در ۲۳ هتل مدینه منوره اسکان داده شده‌اند.

نخستین گروه از زایران ایرانی شنبه آینده عازم مکه مکرمه خواهند شد

رییس ستاد مدینه همچنین از اعزام نخستین گروه از زایران کشورمان به مکه مکرمه در شنبه آینده خبر داد و گفت: ‌ براساس هماهنگی‌ها و برنامه‌های از پیش طراحی شده همه عوامل اجرایی و کارگزاران حج مستقر شده‌اند و آماده خدمات رسانی به ضیوف الرحمن هستند.

وی افزود: ‌ هماهنگی‌های لازم نیز برای انتقال زایران و وسایل آن‌ها به مکه مکرمه انجام شده است.

رضایی همچنین از انجام اقدامات لازم برای زیارت دوره (زیارت از اماکن مقدسه در مدینه منوره) ‌ خبر داد و گفت: زایران کشورمان در سومین روز اقامت در مدینه به زیارت دوره خواهند رفت و تدابیر لازم برای نقل و انتقال درون شهری زایران اتخاذ شده است.

رضایی درخصوص پخت و توزیع غذا بین زایران کشورمان در مدینه منوره گفت: ‌ آشپزخانه‌های «زین» و «دخیل» به ترتیب از چهارم و ششم مرداد ماه کار پخت غذا برای زایران کشورمان را آغاز کرده‌اند و در حال حاضر باتوجه به شمار زایران کشورمان که در مدینه منوره مستقر هستند، روزانه بالغ بر ۱۶ هزار وعده غذایی برای ناهار وشام حجاج در این آشپزخانه‌ها طبخ می‌شود.

به گفته وی پیش‌بینی‌های لازم برای توزیع غذای بین راهی میان زایرانی که از مدینه به مکه مکرمه منتقل خواهند شد نیز انجام شده است.

رضایی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات عربستان از سوی زایران کشورمان ‌ابراز امیدواری کرد با همکاری و رعایت قوانین از سوی زایران شاهد برگزاری حجی مطلوب باشیم.

رییس ستاد مدینه منوره در پایان به برگزاری جلسات مستمر میان مسئولان بخش‌های مختلف ستاد مدینه برای انجام تبادل نظر و هماهنگی‌های لازم اشاره کرد و گفت: در این نشست‌های کاری مسئولان بخش‌های مختلف از جمله اسکان، تغذیه، ‌حمل و نقل و... ضمن بیان آخرین گزارش اقدامات انجام شده، ‌هماهنگی‌های لازم را برای ارایه خدمات بهتر به زایران انجام خواهند داد.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ زایر ایرانی برای انجام مناسک حج به عربستان سفر می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز