خبرگزاری کار ایران

هاتفی خبر داد:

مهار به موقع آتش‌سوزی سقف قهوه‌خانه سنتی در بازار تهران

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۳۴۵

آتش‌سوزی در شیروانی سقف یک قهوه‌خانه سنتی در بازار بزرگ تهران با تلاش چهار ایستگاه آتش‌نشانی مهار و از سرایت آن به داخل این قهوه‌خانه و ساختمان‌های مجاور جلوگیری شد.

به گزارش ایلنا، پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵ از سوی شهروندان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به سرعت آتش نشانان ایستگاههای ۷، ۱۰۷، ۱، ۶۷ به همراه خودروی ویژه حمل دستگاه تنفسی را حدود ساعت ۱۷ روز گذشته به محل آتش سوزی در بازار تهران، کوچه سید ولی رهسپار و همچنین آتش نشانان ایستگاه ۴ را در ابتدای ناصر خسرو جهت احتیاط مستقر کرد.

امیر هاتفی معاون منطقه ۵ عملیات سازمان آتش نشانی تهران که همراه آتش‌نشانان اعزامی در محل آتش‌سوزی حضور داشت، درباره این حادثه گفت: هنگام رسیدن به محل مشاهده شد یک قهوه خانه سنتی در ۲ طبقه به مساحت ۲۰۰ متر مربع از قسمت سقف شیروانی آن کاملا شعله‌ور است و دود غلیظ بسیار زیادی از اطراف این ساختمان به هوا بلند می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آتش در حال سرایت به شیروانی‌ها و مغازه‌های اطراف بود، افزود: نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه بلافاصله با کشیدن لوله‌های آبرسانی به داخل بنا نفوذ کرده و به جستجوی محبوس شدگان احتمالی شتافتند.

هاتفی ادامه داد: گروه‌های دیگر آتش نشانان نیز همزمان برای خاموش کردن آتش از سه جهت با استفاده از نردبان دستی و نیز از مسیردسترسی ساختمان‌های اطراف به کانون آتش سوزی در سقف شیروانی قهوه خانه نزدیک شده و موفق به مهار شعله‌های آتش شده و ازسرایت آن به ساختمان‌های همجوار و دیگر قسمت‌های شیروانی جلوگیری کردند.

معاون منطقه ۵ عملیات سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور به موقع و تلاش مضاعف آتش نشانان، شعله‌های آتش دره‌مان زیر شیروانی مهار و خاموش شد و از گسترش بیشتر آن به اطراف کاملا ممانعت به عمل آمد.

وی علت بروز این آتش سوزی را از سوی کار‌شناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس صدمه جانی نرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز