خبرگزاری کار ایران

واکنش عضو شورای شهر به افتتاح نمایشی خط ۸ مترو تهران:

این افتتاح در حافظه مردم نخواهد ماند/چه چیزی را می‌خواهند ثابت کنند

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۶۳۳

غلامرضا انصاری می‌گوید: وقتی کار عمرانی با عجله و خارج از روال افتتاح شود، پیمانکار نیز از زیر بار تعهدات شانه خالی کرده و این ظلم مضاعف به شهرداری خواهد بود. در شرایطی که خزانه شهرداری توان پرداخت حقوق پرسنل راندارد؛ افزودن بار اضافی برای مدیران آینده دور از انصاف و مروت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ قرار است خط هشت متروی تهران امروز ساعت 16 با حضور لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و قالیباف شهردار تهران افتتاح شود. این در حالی است که به گفته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، مهرداد تقی زاده، ایمنی این خط هنوز در شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی مورد تایید قرار نگرفته است و مسئولان شرکت بهره‌برداری از مترو و شهرداری با مراجعه به دادگستری بخش آفتاب فقط توانسته‌اند حکم افتتاح این خط را بگیرند.

با توجه به این مساله تنها اسمی که می‌توان روی این مراسم گذاشت افتتاح نمایشی است. وقتی وزارت راه و شهرسازی رسما در سایت خود اعلام می‌کند که این خط قابلیت بهره‌برداری را ندارد، افتتاح زودهنگام آن چه معنایی خواهد داشت؟

غلامرضا انصاری (عضو شورای شهر تهران) با تاکید بر اینکه این افتتاح دقیقه نودی فقط جنبه نمایشی دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: اینگونه افتتاح‌های نمایشی منطقی و منصفانه نبوده و مطمئنا در آینده مشکل‌زا خواهد بود. وقتی پروژه صد در صد تمام نشده است این افتتاح چه معنایی دارد.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه ایمنی خط هشت مترو هنوز تایید نشده است، ادامه داد: افتتاح زودهنگام خط هشت موجب خواهد شد که قراردادها با پیمانکاران دچار اختلال شود. اینکه افتتاح نمایشی کنند تا بگویند همه کارها را ما کرده‌ایم چه معنا دارد؟ مردم تفاوت کار واقعی و نمایشی را تشخیص می‌دهند و این اقدامات تاثیری روی اراده مردم ندارد.

انصاری با اشاره به اینکه دوستان نباید فراموش کنند تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری چهار سال مانده است، ادامه داد: مدت زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی مانده و این افتتاح در حافظه مردم باقی نخواهد ماند. مطمئنا با روی کار آمدن شورا و شهردار بعدی نواقص رو خواهد شد و آن چیزی که قصد داشتند به عنوان تبلیغ از آن استفاده کنند برایشان تبدیل به ضدتبلیغ خواهد شد.

انصاری اینگونه افتتاح‌های نمایشی و زودهنگام را ظلم به شهردار و شورای شهر آینده دانسته و گفت: اینکه 20 روز  مانده به انتهای کار هر روز یک جا را افتتاح می‌کنند، چه معنایی دارد و چه چیزی را می‌خواهند ثابت کنند؟ وقتی کار عمرانی با عجله و خارج از روال افتتاح شود، پیمانکار نیز از زیر بار تعهدات شانه خالی کرده و این ظلم مضاعف به شهرداری خواهد بود. در شرایطی که خزانه شهرداری توان پرداخت حقوق پرسنل راندارد؛ افزودن بار اضافی برای مدیران آینده دور از انصاف و مروت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز