خبرگزاری کار ایران

آقاجانی در گفت‌وگو با ایلنا:

امکانات درمانی در بسیاری از نقاط کشور با استانداردهای لازم فاصله دارند

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۹۹۱

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به کمبود امکانات درمانی در برخی نقاط کشور گفت: در بسیاری از نقاط کشور با استانداردهای لازم فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش در شبکه‌های مجازی خبر فوت دو کودک در بیمارستان امام علی (ع) شهرستان چابهار به دلیل کمبود امکانات منتشر شد، معاون وزارت بهداشت و درمان درباره کمبود امکانات درمانی در این شهرستان گفت: متاسفانه با وجود همه امکاناتی که در اختیار منطقه سیستان و بلوچستان قرار داده شده، اما همچنان نه تنها در این منطقه بلکه در بسیاری از نقاط کشور با استانداردهای لازم فاصله داریم.

محمد آقاجانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه تجهیزات بسیار زیادی برای منطقه سیستان و بلوچستان مهیا شده است، گفت: متخصصین متعددی به منطقه سیستان و بلوچستان از جمله شهرستان چابهار اعزام شده‌اند و رسیدگی‌های خوبی در دولت یازدهم به این منطقه محروم شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود همه امکاناتی که در اختیار این منطقه قرار داده شده، اما همچنان نه تنها در این منطقه بلکه در بسیاری از نقاط کشور با استانداردهای لازم فاصله داریم.

وی افزود: البته بیمارستان چابهار در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی دارد و خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهد.

آقاجانی با اشاره به بازسازی تخت‌های فرسوده بیمارستانی در کشور تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هر هزار نفر ۱. ۵ تخت بیمارستانی موجود است و حدود ۸۰ هزار تخت بیمارستانی باید به این تعداد افزوده شود همچنین با کمبود نیروی انسانی (پزشک و پرستار) مواجه هستیم و این مشکل در سراسر کشور وجود دارد.

او تاکید کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در طول دولت یازدهم بخش عمده‌ای از این مشکلات برطرف شده است اما به معنای این نیست که ما می‌توانیم خدمات را در حد استاندارد ارائه کنیم چراکه زیرساخت‌ها به این اندازه نیست و منابع موجود هم به ما اجازه برطرف کردن همه مشکلات را نمی‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز