خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

موضع رییس پلیس جدید پایتخت درباره طرح گشت ارشاد/تمرکز کلانتری‌ها باید خدمتگزاری به مردم باشد

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۴۱۱

رئیس پلیس جدید پایتخت درباره ادامه اجرای طرح گشت ارشاد گفت: برخوردهای ما در این زمینه ایجابی است و برخوردهای سلبی و قهرآمیز نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار رحیمی امروز (چهارشنبه) در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح گشت ارشاد در تهران ادامه خواهد داشت، گفت: پلیس مسوول برخورد با هرگونه ناهنجاری است که در جامعه صورت می گیرد، در این باره نیز برخوردهای ما ایجابی است و برخوردهای سلبی و قهرآمیز در این زمینه نخواهیم داشت واز مردم می‌خواهیم تا شئونات اسلامی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه پلیس نسبت به انجام وظایفش باید مسوولیت شناس باشد، گفت: اصلی ترین موضوع ما در تهران بزرگ عملیاتی کردن راهبرد مردم مداری و جامعه محوری است، همانطور که در زمان حضورم در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران و همچنین در زمان خدمتم در استان سیستان و بلوچستان راهبردم تکیه بر مردم بود در این حوزه نیز به دنبال این هستیم که خادم خوبی برای مردم باشیم.از نظر من بالاترین شان یک مسوول شان خدمتگزاری به مردم است.

او ادامه داد: برنامه های ما برای آسایش و امنیت آحاد جامعه خواهد بود و 99 درصد مردم که درچارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند منظور و مقصود ما هستند ما با آن یک درصد از جامعه که مخل آسایش مردم هستند شدیدترین برخورد را براساس قانون و مقررات خواهیم داشت.

سردار رحیمی درباره برنامه هایش در پلیس تهران بزرگ گفت: معتقدم کلانتری‌ باید تمرکزش در خدمتگزاری بر مردم باشد. همچنین پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع آوری معتادان متجاهر، مبارزه با گروههای قاچاق مواد مخدر وقاچاقچیان بزرگ بهترین فعالیت را داشته باشد.

وی افزود: همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی در کنار برخورد با قانون شکنان، تمرکز اصلی‌اش، آسایش و آرامش مردم باشد، البته ما نمی توانیم معضل ترافیک را برطرف کنیم اما برای شش ماهه دوم که با ترافیک بیشتری هستیم برنامه ریزی های مشخصی داریم.

او با بیان اینکه از برنامه های ما برای پلیس آگاهی برخورد قاطع با مجرمین است، گفت: بنا داریم با توانمندسازی، ارتقای مهارت پلیس در انجام وظایف و اصلاح رفتار پلیس و عملی کردن آموخته های نیروی پلیس، امنیت را در جامعه برقرار کنیم .

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: در حوزه اجتماعی بیشترین توجه ما به برخوردهای ایجابی است و معتقدیم باید آموزش همگانی را در جامعه رونق دهیم، چرا که بی نظمی عمومی هم ناشی از آموزش همگانی است ما تلاش می کنیم پلیس پایتخت را به پلیس نمونه برای سایر نقاط کشور تبدیل کنیم.

او با تاکید بر اینکه پلیس وابسته به هیچ گروه، حزب وجناحی نیست گفت: ما تحت امر ولی امر مسلمین هستیم و حزب ما حزب ولی امر مسلمین است. البته به همه جناح ها احترام می گذاریم و هر کسی که در حدود قانون جمهوری اسلامی حرکت می کند، مورد تکریم ماست اما ما گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستیم و تلاش می کنیم سرباز خوبی برای مقام معظم رهبری باشیم.

او خاطرنشان کرد: پلیس بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب به دنبال آسایش و امنیت برای همه اقشار مردم است.

سردار رحیمی با بیان اینکه وقوع جرم به مولفه های متعددی بستگی دارد، گفت: ما از نیروهایمان درباره وقوع جرم بازخواست نمی‌کنیم بلکه ما نیروهایمان را به دلیل تعلل و تاخیر در کشف جرم بازخواست می کنیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح های که در زمان سردار ساجدی نیا در شهر تهران انجام می شد، ادامه می‌یابد؟ گفت: قطعا سردار ساجدی نیا زحمات زیادی برای تهران بزرگ کشیدند و طرح های خوبی را به مرحله اجرا گذاشتند ما هم طرح های ارزشمندی که ابلاغ شده را کماکان با قدرت ادامه می دهیم و البته طرح های دیگری را نیز برای استمرار امنیت و آرامش خاطر در شهر داریم.

در ادامه سردار رحیمی با بیان اینکه یکی از بازوان اصلی من در برقراری نظم و امنیت رسانه‌ها هستند، گفت: کمک گرفتن از رسانه جزو برنامه‌ها و راهبردهای جدی من است و معتقدم رسانه جزء لاینفک نیروی انتظامی است و خبرنگاران امین پلیس هستند و موفقیت پلیس در برقراری نظم و امنیت با همکاری رسانه انجام می شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با تنوع و تکثر ماموریت ها مواجه است، گفت: جامعه هر لحظه آبستن حادثه‌ای است که در اغلب آنها باید پاسخگو باشد، تلاش کنیم در حوزه انضباط و نظم عمومی امنیت خاطر مردم را بالا ببریم، ما پلیس مسوول و نه مامور معذور را قبول داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز