خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی مطرح کرد:

انتخاب هیات‌رئیسه شورای‌شهر پنجم تهران تا شنبه آینده/ برای شهردار شدن انگیزه داشتم/ هیچ‌کس را بیکار نخواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۷۳۳

منتخب مردم تهران در شورای‌پنجم از انتخاب هیات رییسه شورا در جلسه شنبه آینده اعضای شورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی‌رفسنجانی که در برنامه بیست شبکه پنج سیما حضور یافته بود درباره مسایل شهر تهران و هیات رئیسه آینده شورای پنجم به سوالات خبرنگار صداو سیما پاسخ داد.

منتخب مردم در شورای پنجم با اشاره به اینکه کاندیدای ریاست شورای پنجم خواهد شد به تجربیات خود در مجلس و شرکت بهره‌برداری از مترو اشاره کرد و گفت: شنبه آینده به‌صورت جدی در جلسه شورا به بحث هیات رییسه شورای پنجم خواهیم پرداخت و تصمیم نهایی گرفته خواهد شد. البته به جز من سایر اعضای شورای پنجم همچون آقای امینی نیز سابقه طولانی دارند.

او ادامه داد: آقایان الویرى، مسجدجامعى، رسولى، میرلوحى و امینى پتانسیل پست ریاست شوراى‌شهر هستند. برای مثال امینی خود نائب‌رئیس مجلس بوده و برای من مایه خجالت است که میان این افراد کاندیدا هستم.

منتخب شورای پنجم مردم تهران با تشکر از فعالیت شورای‌چهارم افزود: علت اینکه کاندیدای شهرداری تهران نشدم این بود که ما با اجماع کار می‌کنیم و نظر این بود که کسی از شورا خارج نشود. من هم به این تصمیم احترام گذاشتم و خواستم معرفی نشوم.

وی متذکر شد: البته افراد دیگری هستند که پتانسیل شهردار شدن داشتند مثل آقای الویری  و خانم صدراعظم‌ نوری و رسولی‌. البته من این پتانسیل را در خود می‌دیدم و انگیزه داشتم اما به نظرات جمع احترام گذشته و داوطلب نشدم.

منتخب مردم در شورای پنجم در پاسخ به این سوال که بدهی‌های شهرداری را چقدر برآورد می‌کنید، افزود:  تخمین زده می‌شود بدهی‌های بالفعل  شهرداری نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد تومان است. فراموش نکنیم شهرداری بدهی‌های بالقوه‌ای هم دارد. پروژه‌های کلنگ‌خورده که هنوز به اتمام نرسیده‌اند بدهی بالقوه محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: می‌توان تخمین زد بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی بالقوه داریم و با حساب تورم  به ۳۰ هزار میلیارد هم خواهد رسید.

منتخب مردم در شورای پنجم درباره معضل فساد در شهرداری تهران ادامه داد: در حال‌ حاضر دو نوع فساد در شهرداری به چشم می‌خورد. در قدم اول نوعی فساد نهادینه شده در شهرداری وجود دارد که ناشی از نقص در آیین نامه‌ها، قوانین و عدم شفافیت است. در واقع عدم شفافیت افراد را به سمت راه‌های آسان می‌برد و این به فساد دامن می زند.

او ادامه داد: نوع دیگر فسادی است که افراد با پرداخت پول و روش‌های مشابه حق دیگران را ضایع می‌کنند. این بدترین نوع فساد محسوب می‌شود و در این جا  دستگاه قضایی وظیفه دارد به صورت جدی ورود کند. البته برخورد با این مسئله در برنامه‌های شورای پنجم قرار دارد.

منتخب مردم در شورای پنجم در پاسخ به این سوال که آیا  شورای پنجم قصد دارد نیروهای  شهرداری را تعدیل کند٬ افزود: شهرداری بین ۷۰ الی ۸۰ هزار نیرو دارد. ما به بدنه شهرداری احترام می‌گذاریم و هیچ کس را بیکار نخواهیم کرد. اگر هم قرار باشد تغییری صورت گیرد در ساختار و سطوح بالای مدیریتی خواهد بود.

هاشمی درباره انتخاب نجفی به عنوان  گزینه نهایی شهردار تهران٬ ادامه داد: ایشان هفته گذشته در جلسه ارایه برنامه کاندیدها نشان دادند که تا چه حد آرام و مسلط هستند. البته من سالهاست آقای نجفی را می‌شناسم و ایشان سالها  به عنوان وزیر و رئیس سازمان برنامه و بودجه و غیره کار کرده‌اند ولی اینکه اطلاعاتشان درباره شهر تهران چقدر هست را نمی‌دانم٬ البته ایشان در این مدت تلاش زیادی کردند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز