خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر مطرح شد:

تشریح وضعیت سلامت زائران ایرانی در حج تمتع

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۶۵۵

رئیس جمعیت هلال احمر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، عملکرد جمعیت را در حوزه های مختلف از جمله آموزش، پاسخگویی به حوادث و سوانح، خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت به زائران بیت الله الحرام و ... تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سیدامیرمحسن ضیائی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان سرافراز کشور به میهن اسلامی، فعالیت های جمعیت و عملکرد هلال احمر طی 4 سال اخیر را تشریح کرد.

دکتر ضیائی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در حال اجرای برنامه 5 ساله است که این برنامه براساس چشم انداز 10 ساله جمعیت تدوین شده و مشخص می کند هلال احمر طی 10 سال آینده می خواهد در چه حوزه هایی تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه 5 ساله جمعیت با برنامه ششم توسعه همزمان شده است، افزود: در برنامه 5 ساله جمعیت، اسناد بالادستی مرتبط با فعالیت های هلال احمر دیده شده است. این گامِ مهمی است که تمام فعالیت های هلال احمر بر اساس برنامه پیش می رود و امیدواریم با هماهنگی تمام بخش های جمعیت با این برنامه، پاسخگوی حاکمیت در انجام وظایف محوله باشیم.

اهداف برنامه هلال احمر، واقع گرایانه و متناسب با نیازهای مردم است

رئیس جمعیت هلال احمر اهداف تدوین شده در برنامه 5 ساله را؛ واقع گرایانه، متناسب با نیازهای مردم، نیروها، امکانات و منابع موجود جمعیت عنوان و ابراز امیدواری کرد که با تلاش مجموعه هلال احمر به این اهداف که جنبه پیش برنده دارند، دست یابیم.

دکتر ضیائی به کاهش زمان پاسخگویی و حضور در صحنه حوادث نیز اشاره کرد و این موفقیت را مرتبط با تشکیل تیم های واکنش سریع، تکمیل پوشش امداد هوایی کشور با افزایش بالگردها و آشیانه های پرواز و همچنین مدیریت صحیح در عملیات های امدادی عنوان کرد.

 ارتقاء آمادگی خانوارهای ایرانی در برابر حوادث و سوانح با اجرای طرح خادم

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با تشریح عملکرد و دستاوردهای جمعیت در حوزه آموزش همگانی، به اجرای طرح ملی خادم اشاره و تاکید کرد: این طرح با اهداف مشخص و روشن آغاز شده تا بتوانیم طی 4 سال آینده میزان آمادگی خانوار را از 9.3 به عدد 30 افزایش دهیم؛ این کار، کار بزرگی است که به هماهنگی و همکاری سایر دستگاه ها، موسسات مردم نهاد، NGO ها و ...نیاز دارد.

دکتر ضیائی در ادامه با اشاره به انجام 196 هزار عملیات در حوزه پاسخگویی به حوادث و سوانح طی 4 سال گذشته، تاکید کرد: حجم عملیات های جمعیت هلال احمر طی این مدت افزایش یافته اما این افزایش عملیات مطلوب ما نیست و امیدواریم با کاهش ریسک و خطرپذیری بتوانیم حجم ماموریت های جمعیت در حوزه پاسخ به سوانح و حوادث را کاهش دهیم بنابراین باید به سمت پیشگیری قبل از وقوع حادثه برویم.

۲۶ زائر در مکه بستری هستند/ گرمای شدید مشکل اصلی زائران امسال

رئیس جمعیت هلال احمر همچنبن از اعزام 11 خانواده شهدای منا برای انجام آزمایش DNA و تشخیص هویت عزیزان خود خبر داد و ادامه داد:  تاکنون براساس اطلاعات دریافتی روند همکاری دولت سعودی با مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه خوب بوده است و مشکلی برای ارائه خدمات نداریم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در حج سال جاری سابقه پزشکی همه زائران از قبل تهیه شده و در نرم افزاری در اختیار پزشکان کاروان‌ها قرار گرفته است. دارو و تجهیزات نیز به اندازه کافی به مکه ارسال شده و مشکلی وجود ندارد.

دکتر ضیایی مشکل بزرگ حج امسال را حرارت و گرمای بالای هوا اعلام کرد و گفت: نگرانی ما گرمازدگی زائران به ویژه در ایام تشریق است که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند اما ما آماده هستیم.

وی در پاسخ به ادعاهای مطرح شده در خصوص آلودگی آب زمزم گفت: موضوع آلودگی آب زمزمه صحت ندارد.

وی از فوت 4 نفر از زائران حج 96 خبر داد و اعلام کرد: 8 زائر در بیمارستان سعودی و 18 نفر نیز در بیمارستان هلال احمر در مکه بستری هستند.

سازمان امداد و نجات به 45 بالگرد نیاز دارد

ضیائی به آموزش نیروی واکنش سریع جمعیت هلال احمر به عنوان نیروهای زبده نجات اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۶ تعداد ۵۰۰ نیروی واکنش سریع در مراکز استانها مستقر شدند و قرار است تا پایان امسال تعداد شهرهای بالای صدهزار نفر، تیم های واکنش سریع داشته باشند.

وی ادامه داد: بر همین اساس نیازمند حداقل سه هزار نیروی واکنش سریع هستیم که در حال حاضر آموزش های این نیروها در ۱۵ استان در حال انجام است.

رئیس جمعیت هلال احمر به موضوع امداد هوایی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰ فروند بالگرد به امداد هوایی اضافه اشده که قرار است تا پایان امسال ۶ فروند دیگر اضافه شود ولی در حال حاضر پوشش هوایی را در ۱۵ استان انجام می دهیم.

دکتر ضیائی گفت: سازمان امداد و نجات نیازمند ۴۵ بالگرد است که امیدواریم به تدریج تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز