خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

توافق بر سرِ تخلفات در شهرداری مناطق

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۰۰۶

عضو شورای شهر تهران گفت: هر طور که شده در شهرداری مناطق بر سر تخلفات ساخت‌‌وساز به توافق می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی تندگویان در جلسه شورای شهر تهران در واکنش به گزارش هفته گذشته معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هنوز نتوانستیم در مدیریت شهری به یکپارچگی برسیم٬ گفت: شهروندان برای طی کردن مراحل مختلف صدور پرونده  باید به دفاتر  متعدد مراجعه کنند. در حقیقت نتوانستیم به وحدت رویه و مدیریت یکپارچه آنطور که آقای قالیباف ادعا می کند، برسیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در کمیسیون ماده ۱۰۰ خطاب به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: پشمچی زاده در گزارش خود هیچ اشاره‌ای به مشکلات موجود در کمیسیون ماده 100 نکرد. درحال حاضر تعداد زیادی پرونده‌ وجود دارد که از کمیسیون ماده ۱۰۰ به مناطق ارجع شده و هنوز بازنگشته است. برای مثال پرونده تخلف مجتمع تجاری جهان فردوسی هنوز از مناطق به کمیسیون ماده ۱۰۰  برنگشته است در حالیکه که زمان کار ما در شورای چهارم پایان یافته است.

تندگویان ادامه داد: با این شرایط مشخص است که هر جور شده در شهرداری مناطق بر سر تخلفات ساخت‌‌وساز به توافق می‌رسند. به نظر می رسد تخلف در ساختمان تبدیل به عادت شده است و مردم باور کردند که می توانند تخلف کنند. این تخلفات یک یا دو مورد نیست و ما شاهد موارد متعددی در این زمینه هستیم.

او با اشاره به اینکه مهاجرت از درون شهر در این مدت کنترل نشده است افزود: در این مدت هیچ اقدامی در راستای مهاجرت های درون شهری صورت نگرفته و ساخت و ساز  به مناطق خاصی محدود شده است و امکانات نیز در یک منطقه خاص تمرکز دارد. مناظر شهر به هم ریخته و بافت فرسوده در همان وضع است. طرح منطقه ۲۲ هم که قرار بود به منطقه پایلوت پایدار درآید به هیچ جایی نرسید.

 عضو کمسیون معماری و شهرسازی شورای چهارم ادامه داد: پرونده منطقه ۱۲ هنوز باز است درحالیکه قرار بود سبک زندگی مردم تغییر کند و حتی مدیریت شهری خود در آن منطقه ساکن شود.از سوی دیگر طرح‌های خاص در کمیسیون ماده ۵ باقی مانده است.پروژه تجاری تیراژه کوروش بدون هیچگونه پیوست ترافیکی در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید و ما هنوز نتوانستیم در این زمینه پاسخ مردم را بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز