خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا:

دفاع مقدس ذخیره ارزشمندی برای جمهوری اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۰۲۳

فرمانده ناجا با اشاره به سختی‌ها وحوادث جنگ تحمیلی تصریح کرد: دفاع مقدس ذخیره بسیار ارزشمندی برای جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار" حسین اشتری" پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی خوزستان با درود به شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای نظم و امنیت، مدافعان حرم و شهدای استان شهید پرور خوزستان وتسلیت سالروزشهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: خوزستان استانی با مردمانی شهیدپرور، ولایتمدار و مقاوم که در هشت سال دفاع مقدس میزبان رزمندگان اسلام بود و هر زمان که توفیق سفر به این استان پیدا می کنیم یاد و خاطره دفاع مقدس برای ما زنده می شود.

فرمانده ناجا با اشاره به سختی ها وحوادث ناگواری که مردم این استان در زمان جنگ تحمیلی و حمله عراق به جمهوری اسلامی متحمل شدند تصریح کرد:این پایداری و مقاومت زنان، مردان، جوانان و همه اقشار باعث افتخاری برای تاریخ جمهوری اسلامی ایران است و دفاع مقدس نیز ذخیره بسیار ارزشمندی برای جمهوری اسلامی محسوب می شود.

این مقام ارشد انتظامی یاد آور شد:در زمان جنگ دشمن بعثی با تمام توان و کمک دنیا به جمهوری اسلامی ایران که کشوری نوپا و تازه تأسیس بود، حمله کرد. این در حالی بود که رزمندگان ما کمترین و دشمنان بعثی از بیشترین تجهیزات و امکانات برخوردار بودند اما به حول و قوه الهی و با همت و بسیج مردم عزیز  استان و سراسر کشور، بعد از هشت سال دفاع مقدس، پیروزی را از آن خود کردند و این نشان داد که هرجا ایمان به خدا، توسل به اهل بیت و روحیه جهادی باشد ملت ما پیروز خواهد شد.

سردار اشتری ادامه داد:امروز همکاران ما در نیروی انتظامی در حال مبارزه با کسانی هستند که در فکر برهم زدن امنیت کشور و تجاوز به حقوق دیگرانند لذا در مأموریت های متعدد و گسترده نیروی انتظامی، در شهادت باز است و فرزندان این ملت عزیز در نیروی انتظامی با همان روحیه در جهاد در راه خدا هستند و برای امنیت، آرامش و آسایش مردم فعالیت می کنند.

وی با اشاره به این مرزداران ما در حدود ۸۷۵۵ کیلومتر مرز خشکی و دریایی ایران حضور دارند،گفت: مرزبانی ما وظیفه حراست، حفاظت و پاسداری از مرزها را درکناردیگر ماموران در جاده ها، شهرها، روستاها  برعهده دارند.

اشتری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت امنیتی در سراسر کشور مطلوب است، گفت: این امنیت را مرهون شهدا، هدایت های مقام معظم رهبری، هوشیاری مردم و همت همه نیروهای نظامی و انتظامی هستیم.

این مقام عالی انتظامی هماهنگی، همدلی و همزبانی در این استان را مناسب دانست و ادامه داد: باید این هم افزایی و همدلی را افزایش دهیم که حتما برکات زیادی در پی دارد و نتیجه آن عاید مردم می شود.

سردار اشتری در ادامه از زحمات بی شائبه، شبانه روزی و هوشیارانه سردار اسحاقی تقدیر و تشکرکرد وگفت: انصافا در مدت بیش از هفت سال و دو ماه، تلاش های بسیاری در راستای تامین امنیت وخدمات به مردم انجام شده است.

وی، افزود: به دلیل وضعیتی که در هشت سال دفاع مقدس داشتیم همچنین همسایگی با کشور عراق و وجود گروه های تجزیه طلب، می طلبید که یک اراده محکم، فرماندهی قوی و همکاری همه جانبه را در استان شاهد باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به بیشترین سفرهای خود به این استان تصریح کرد: هر بار به استان آمدم شاهد تلاش مضاعف و اقدامات شایسته سردار اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان در این هفت سال بوده ام.

سردار اشتری درادامه سردار عباس زاده را از فرماندهان لایق نیروی انتظامی دانست و آخرین مسئولیت وی را فرماندهی استان بوشهر عنوان کرد و گفت: بیش از چهار سال سابقه خدمت در خوزستان و آشنایی  که وی نسبت به مسئولان، کارکنان و رده های مختلف این استان دارد می تواند درمسئولیت جدید وی تاثیر گذار باشد وامیدوارم با همکاری همه مسئولان، مردم ولایتمدار و شهید پرور و به ویژه شورای تأمین و نمایندگی محترم ولی فقیه در استان موفقیت های خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به این که جابه جایی ها باعث رشد و شتاب بیشتر در اجرای مأموریت ها خواهد شد، اظهار داشت: مأموریت های نیروی انتظامی طبق یک برنامه پیش می رود و بعد از تصویب در ستاد کل هیچ فرماندهی امکان تغییر آن را ندارد و باید همان برنامه ها اجرایی شود.

فرمانده ناجا هدف و ماموریت نیروی انتظامی را استقرار نظم و امنیت دانست وافزود: راه هایی که برای رسیدن به این هدف مشخص شده هم در شرح وظایف قید می شود و هم شاخصی برای هر استان در برنامه آمده و مسئولان نیز طبق برنامه های پنج ساله توسعه عمل می کنند.

این مقام عالی انتظامی اظهار داشت:همه استان ها درخواست ابقای فرماندهان انتظامی را دارند و از عملکرد آنها ابراز رضایت دارند؛ هیچ استانی را نداریم که تقاضای جابه جایی فرمانده را داشته باشد وهر فرماندهی را معرفی می کنیم باز هم دل کندن مردم و مسئولان از او سخت است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی نهادی است که مستقیما زیرنظر فرماندهی کل قوا و مأموریت های این نهاد بزرگترین نعمت یعنی امنیت را برای مردم به ارمغان می آورد، گفت: اجتماعی بودن، تعامل با مردم و مسئولان، همدلی و علاقه به نیروی انتظامی را روز به روز افزایش می دهد.

سردار اشتری ادامه داد:اجتماعی محور بودن نیروی انتظامی به دلیل جلب اعتماد مردم و در نهایت افزایش مشارکت آنها در امور است و ما باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری برای استقرار امنیت، مشارکت مردم و خیران امنیت ساز را افزایش کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه جلب مشارکت اجتماعی اثرات مثبتی در جامعه دارد، گفت: امیدوارم فرماندهان بتوانند با شرح وظایف و برنامه های ابلاغی موفقیت های روزافزونی کسب کنند.

این مقام عالی انتظامی خدمت در این استان را انصافا سخت دانست وادامه داد:کار دراین استان در کنار همه سختی ها توفیق می خواهد چون یادآور خاطره هزاران شهید و مقاومت بی مثالی است  که درجای جای این استان به ویژه شهرهای مرزی دل ها را زنده می کند.

وی در پایان با گرامی داشت یاد شهید محسن حججی بیان کرد: شهادت محسن حججی باعث افزایش اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران شد؛ بنا به فرموده مقام معظم رهبری، شهید حججی حجتی برای مردم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز