خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری خبر داد:

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تردد اتباع غیرایرانی از مرز شلمچه

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۰۹۷

فرمانده نیروی انتظامی از مرز شلمچه به عنوان یکی از مرزهای اصلی تردد زائران نام برد و گفت: از آنجایی که اتباع غیر ایرانی نیز از طریق این مرز تردد خواهند کرد بایستی زیرساخت های لازم فراهم شود.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین اشتری" در یادمان شهدای شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف اصلی از سفر به خوزستان، تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان و نیز بازدید از مرز شلمچه به منظور ایجاد بسترهای لازم جهت آمادگی مراسم اربعین حسینی است؛ در این بازدید معایب احصاء و اقدامات لازم برای رفع آن انجام می شود تا این مراسم در امنیت کامل برگزار شود. 

وی، تامین امنیت زائران و تسهیل تردد آنها در ایام اربعین را یکی از اقدامات خوب سالهای اخیر عنوان و بیان کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته این آمادگی در نیروی انتظامی ایجاد شده به گونه ای که هم اکنون جلساتی در این رابطه برگزار و بازدیدهایی نیز از مرزهای زمینی شلمچه، چذابه و مهران انجام شده است.

این مقام عالی انتظامی کشور از مرز شلمچه به عنوان یکی از مرزهای اصلی تردد زائران نام برد و گفت: از آنجایی که اتباع غیر ایرانی نیز از طریق این مرز تردد خواهند کرد بایستی زیرساخت های لازم فراهم شود.

فرمانده ناجا تصریح کرد: الحمدلله برای تامین این زیرساخت ها، اقدامات خوبی از سوی فرمانداری، استانداری، مسئولان ذیربط و نیروی انتظامی انجام شده اما باید آمادگی های لازم برای استقبال از زائران اربعین فراهم شود؛ امیدوارم با یاری خداوند متعال، استعانت از امام حسین (ع) و شهدایی که در این منطقه به شهادت رسیدند و نیز همت همکاران، امسال نیز  بتوانیم بهترین خدمات رسانی را به زائران داشته باشیم.

سردار اشتری با اعلام اینکه زائران از هم اکنون مدارک لازم از جمله گذرنامه معتبر را تهیه و از سفر بدون ویزا خودداری کنند از زورا خواست در طول سفر با مسئولان مختلف نظیر مدیران کاروان ها و به ویژه نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

فرمانده ناجا اعلام کرد: سفارت عراق در جمهوری اسلامی ایران باید زمان شروع صدور ویزا را اعلام کند، قطعا از یک ماه و نیم قبل اعلام می شود تا زائران بتوانند به دفاتری که از سوی سفارت و نیروی انتظامی مشخص شده، مراجعه کنند.

این مقام عالی انتظامی کشور تصریح کرد: زائران برای اخذ ویزا فقط به دفاتر اعلامی از سوی نیروی انتظامی و سفارت عراق در ایران مراجعه کنند.

سردار اشتری در خاتمه گفت: آمادگی برای بازگشایی مرز خسروی از سوی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و زیرساخت های خوبی نیز در این رابطه فراهم شده البته اعلام آمادگی طرف عراقی و تضمین امنیت و تسهیل تردد زائران نیز ملاک خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز