خبرگزاری کار ایران

31 میلیارد ریال کلاهبرداری سرشاخه یک شرکت هرمی

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۸۵۱

فرمانده انتظامی استان از دستگیری سرشاخه یک شرکت هرمی با بیش از 314 میلیارد ریال فرد برای تکمیل تحقیقات روانه زندان شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "کیومرث عزیزی" در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام گزارش ها و شکایت تعدادی از شهروندان اراکی در خصوص کلاهبرداری از آنان در یک شرکت هرمی و عدم تعهد و جوابگویی مسئولان این شرکت به آنها بررسی موضوع به تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

وی افزود:‌ با شروع تحقیقات پلیس، مستندات و مدارک لازم برای تکمیل پرونده جمع آوری و مشخص شد که سرشاخه اصلی این شرکت هرمی فردی است که در تهران فعالیت می کند که با هماهنگی مرجع قضائی و در اقدامات تخصصی پلیس، مخفیگاه این فرد شناسایی و در عملیاتی دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی با اشاره به اعترافات متهم پرونده بیان داشت:‌ در روند بازجویی های تخصصی کارآگاهان پلیس، سرانجام متهم با قبول اقدامات مجرمانه خود اذعان داشت که در سال های قبل به واسطه فعالیت در یک شرکت هرمی غیرمجاز با نوع کار این شرکت ها آشنایی داشته و بعد از اتمام دوران همکاری اش با این شرکت هرمی غیرمجاز، خود به فریب برخی از افراد تحت عنوان این شرکت هرمی ادامه داده است.

سردار عزیزی با اشاره به ادامه تحقیقات پلیس در این پرونده خاطر نشان کرد: تا کنون 35 نفر از شهروندانی که مبلغ 314 میلیارد و 135 میلیون ریال از آنان کلاهبرداری شده است، شناسایی شده اند و با توجه به احتمال دیگر کلاهبرداری ها از شهروندان، تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: این فرد به منظور جذب سرمایه و افراد بیشتر در چند ماهه اول سودهایی کلان در اختیار زیرشاخه های خود قرار می داده است و برخی کل سرمایه و زندگی خود را فروخته و در اختیار این فرد قرار داده اند.

وی از شهروندانی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده خواست تا با مراجعه به پلیس آگاهی استان مرکزی و یا با تماس با شماره 0862184042 نسبت به پیگیری شکایت خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز