خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

برای اجرای مصوبات شورای چهارم الزامی نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۷۳۸

عضو شورای شهر تهران با تاکیدبراینکه مخالف دخالت در سمن‌ها هستم، گفت: الزامی نداریم که مصوبات شورای چهارم را اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره نمایندگی اعضای شورا در مجامع قانونی گفت: مجامعی که مشکل نداریم را ابلاغ می‌کنیم و مابقی به کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها برای بررسی محول می‌شود.

صدراعظم نوری، عضو شورای پنجم در این باره گفت: نهادهای مردمی امروز در حوزه‌های مختلف مانند زنان، محیط‌زیست و حتی حمل و نقل فعال هستند. ما در شورا ۵ کمیسیون داریم و اگر می‌توانیم در این نهادها عضو داشته باشیم.

در ادامه مسجد جامعی گفت:ما برای سمن‌ها و شورایاری‌ها مدیریت مشارکت جویانه تعریف می‌کردیم و طبق آن عمل می‌کردیم و البته کاستی‌هایی وجود داشت. همه این موارد آیین‌نامه دارد و طبق آن باید در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بررسی شود و این کمیسیون نماینده معرفی کند. اما درباره معرفی نماینده برای مواردی که ابهام دارد دو راه داریم،  می‌توانیم مصوبات گذشته را بازبینی کنیم یا بازهم به آن عمل کنیم.

سالاری نیز درباره این دستور گفت: دوره گذشته ۹نفر از اعضای شورا کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بودند و رای‌شان زیاد بود و می‌توانستند به راحتی نمایندگان موردنظرشان را معرفی کنند. ما نباید به همان شکل عمل کنیم هدف خدمت‌گذاری است و باید بیشتر به مسائل توجه داشت.

رسولی نیز پیشنهاد داد: در مورد شورایاری‌ها و سمن‌ها بعضی افراد در آن فعالیت داشتند و چون به عنوان نهادهای اجتماعی محسوب می‌شدند در انحصار همه کمیسیون‌ها بود که باید این انحصار را برداریم.

همچنین امانی افزود: ما الزامی نداریم که مصوبات شورای گذشته را اجرا کنیم. مثلا بنده مخالف دخالت در سمن‌ها هستم. بنابراین نیاز به بازبینی در این مسئله داریم و حتما باید از کانال کمیسیون‌ها نماینده‌ها را بخواهیم.

نظری هم پیشنهاد داد: اگر قرار باشد نمایندگی‌ها را از کمیسیون‌ها بگیریم؛ یعنی نقش آنها را کم‌رنگ می‌کنیم. همچنین ما نمی‌توانیم مصوبات شورای قبلی را کاملا تغییر دهیم. زیرا زمان‌بر و غیر ممکن است و ملزم هستیم به آن عمل کنیم.

فخاری هم در ادامه تاکید کرد: به صرف اینکه مصوبات درباره معرفی نماینده حاصل گذشته بوده، نباید آن را بی منطق بدانیم.

امینی نیز در پایان بررسی معرفی نماینده به مراجع قانونی گفت: به بحث گذاشتن این مطلب فقط وقت جلسه را می‌گیرد. این مسئله باید به هیات رئیسه ارجاع و در آنجا بررسی شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنم در وقت مناسب این موضوع را به هیات رئیسه واگذار کنیم که در صورت نیاز نیز تغییرات اعمال شود و نمایندگان شورا معرفی شوند.

رئیس شورای شهر برای تصمیم‌گیری درباره دستور دوم جلسه مبنی بر معرفی نماینده سه پیشنهاد در این مورد را به رای‌گیری گذاشت و گفت: سه پیشنهاد برای این موضوع مطرح است اول اینکه نماینده‌ها بررسی و در اینجا معرفی شوند. همچنین دومین پیشنهاد این است که همین جدول به سرعت معرفی شوند و تغییرات بعدا بررسی و ابلاغ شود و پیشنهاد سوم اینکه کمیسیون تلفیق تشکیل شود و بعد از بررسی نمایندگان معرفی شود.

در بحث و بررسی‌های انجام شده هر سه پیشنهاد به رای گذاشته شد و با رای اکثریت اعضای شورا در نهایت مقرر شد کمیسیون تلفیق با ریاست هیات رئیسه به فوریت تشکیل و برای معرفی نماینده شورا به مراجع قانونی و موارد مبهم تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز