خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

یک میلیون و 500هزار نفر از بی‌سوادان کشور کم شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۳۴۴

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور میزان رشد سواد کشور از سال 91 تا 95 را حدود 3درصد خواند و گفت: رشد شاخص سواد حدود 14 برابر رشد کرده است.

به گزارش ایلنا، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، گفت: در این نشست از رشد 3/8 درصدی شاخص سوادآموزی استان از سال 90 تا 95 خبر داد و گفت : بعد از استان سیستان و بلوچستان کردستان بیشترین رشد سواد را در سطح کشور داشته است.

او میانگین رشد سواد کشور از سال 85 تا 90 را 2 صدم درصد اعلام کرد و گفت: از سال 91 تا سال 95 میزان رشد شاخص سواد 2/85 درصد بوده است که 14 برابر رشد را نسبت به قبل نشان می دهد و در این مدت از افراد بی سواد کشور یک میلیون و 500 هزار نفر کاسته شده است که در 15 سال گذشته بی سابقه است. در رده سنی 10 تا 19 سال 99/2 درصد جمعیت استان با سواد هستند و استان در این رده رتبه چهارم کشوری را دارد .

باقر زاده افزود: حدود 98درصد افراد 10 تا 29 سال استان کردستان با سواد هستند.  در 5 سال اخیر وضعیت سواد استان با رشد 10 پله ای از رتبه 18 به 8 کشوری ارتقاء یافته است. جایگاه استان در این شاخص از 14 کشوری به 6 کشوری افزایش یافته است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز