خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت کار:

مقابله با عوامل پایدارکننده زباله‌گردی از طریق سیاست‌های موثر/فصل جدیدی از اقدامات در مواجهه با آسیب‌های حوزه کودکان خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۳۸۹

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر کار مکلف کرده است که تمام دستگاه‌های تابعه تمام‌قد وارد مساله کودکان زباله‌گرد شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روزبه کردونی (مدیر کل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در جلسه بررسی وضعیت کودکان زباله‌گرد که با حضور نمایندگان دستگاه‌هایی نظیر شهرداری، وزارت دادگستری، بهزیستی و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد، بیان داشت: طبق مصوبه شورای حمایت اجتماعی کودکان کارگروه بررسی وضعیت زباله‌گردی کودکان برای مقابله با این معضل اجتماعی تشکیل شده است.

وی افزود:‌ این کارگروه با حضور نمایندگان دستگاه‌های زیربط نظیر شهرداری، وزارت دادگستری، بهزیستی، نیروهای انتظامی و نماینگان سازمان‌های مردم نهاد برگزار خواهد شد و در آن با عوامل پایدارکننده زباله‌گردی با سیاست‌های موثر مقابله می‌شود.

کردونی گفت: شفاف‌سازی و تبیین ابعاد مختلف کودکان زباله‌گرد مهمترین مساله‌ای است که باید به آن پرداخت و اینکه بازار  کار پیرامون زباله‌گردی چگونه بازاری است آیا قانونی است یا غیرقانونی و واسطه و کارفرمایان آنچه کسانی هستند باید مدنظر قرار گیرد و نقش شهردار به عنوان اصلی‌ترین بازیگر اقتصاد شهری در آن مشخص شود.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه وزیر کار مکلف کرده است که تمام دستگاه‌های تابعه تمام قد وارد این مساله شوند، بیان داشت: به عنوان متولی هماهنگ کننده دستگا‌ه‌ها در این راه قدم برمی‌داریم تا به پیشنهادهای عملیاتی و اجرایی برسیم.

وی افزود: مقوله آسیب‌های اجتماعی از پیچیدگی‌های بسیاری برخوردار است و ورود به آن بدون اشراف به ابعاد مختلف مختلف نه تنها موثر نخواهد بود بلکه بی‌شک می‌تواند تبعات  منفی به دنبال داشته باشد.

کردونی گفت: تجربه ما در دفتر آسیب‌های اجتماعی در خصوص شناسایی کودکان باز مانده از تحصیل و اتخاذ سیاست‌های مناسب و هدفمند برای بازگرداندن آنها به مدرسه می‌تواند قابل اعتنا باشد و این تجربه نشان داد که بدون در اختیار داشتن داده‌های توصیفی امکان مداخلات موثر جهت بازگشت به تحصیل این کودکان وجود نداشت.

وی افزود: با همکاری شهرداری تهران فصل جدیدی از اقدامات و سیاست‌های مشترک در مواجهه با آسیب‌های حوزه کودکان خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز