خبرگزاری کار ایران

محمد محب‌خدایی:

بی‌نظمی در زمان‌بندی ورود تورهای گردشگری/باید به 20 میلیون گردشگر خارجی برسیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۸۱۲

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از بی‌نظمی در زمان‌بندی ورود تورهای گردشگری به کشور انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، محمد محب‌خدایی عصر امروز در نشست سه جانبه نمایندگان اطلاع رسانی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان میراث‌فرهنگی در کرمان افزود: اگر ارزش افزوده حوزه گردشگری به شدت بالا برود و بازگشت سرمایه زیاد شود شاهد سرمایه‌گذاری خودجوش در این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه داد: در افق 1404 باید به 20 میلیون گردشگر خارجی در کشور برسیم که این میزان هم اکنون 5 میلیون نفر است و برای رسیدن به این هدف به سرمایه گذاری کلانی نیاز داریم. بسیاری از پتانسیل‌های کشور ما ظرفیت تبدیل به مراکز اقامتی دارند و گردشگران خارجی تمایل زیادی به اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارند.

محب خدایی با اشاره به وجود بی‌نظمی در زمان‌بندی ورود تورهای گردشگری به کشور بیان کرد: در بسیاری از زمان‌هایی که باید در کشور گردشگر تفریحی داشته باشیم اقدام به برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های غیر مرتبط می‌کنیم.ما نتوانسته‌ایم شبکه سفر خود را با شبکه سفر دنیا تنظیم و هماهنگ کنیم. باید به لحاظ زبان اقتصادی و منافع مشترک بتوانیم در بازار گردشگری راهگشا باشیم.

وی اظهار کرد: امروز مهمترین ظرفیت در حوزه گردشگری، صادرات برند است و باید به کمک شرکت‌های بزرگ بین‌المللی فعال در کشور صنایع دستی و جاذبه های گردشگری ایران در دنیا تبلیغ شود. با برخی تبلیغات منفی ذهنیت‌های سنگینی بر علیه کشور ما در دنیا وجود دارد که باید با پیام‌های مثبت گردشگران را برای سفر به ایران ترغیب کنیم.

محب خدایی تاکید کرد: در استان کرمان با توجه به تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در احیا و بازسازی میراث فرهنگی و گردشگری استان، باید به تجاری‌سازی و بحث اقتصادی آن توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز