خبرگزاری کار ایران

رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ۰۲ شهید انشایی در گفت‌وگو با ایلنا:

سعی می‌کنیم برای همه سربازان نسخه واحد نپیچیم/ انجام مشاوره توسط متخصصان مجرب

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۹۸۱

رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ۰۲ شهید انشایی نیروی زمینی ارتش گفت: مهمترین وظیفه عقیدتی سیاسی ارتش تقویت و تحکیم باورهای دینی سربازان است.

پاشازاده که به مدت ۲۲ سال ریاست عقیدتی سیاسی در یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش را بر عهده داشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره فعالیت‌ها در مرکز رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ۰۲ شهید انشایی گفت: مهمترین وظیفه عقیدتی سیاسی ارتش تقویت و تحکیم باورهای دینی سربازان است.

او ادامه داد: ما این وظیفه را در چهار محور عمده پیگیری می‌کنیم. این محورها شامل آموزش کلاسیک و آکادمیک در هر دوره است که ۴ سرفصل در ۴۰ ساعت با عناوین احکام مبتلابه، اخلاق اسلامی، اعتقادات و عقاید اسلامی و اندیشه و دانش سیاسی تدریس می‌شود. همچنین نشست‌های علمی و کارگاهی تخصصی در زمینه‌های مختلف از قبیل جنگ نرم، مهدویت، عرفان‌های نوظهور و داعش، مهارت‌های زندگی توام با اخلاق اسلامی و پاسخ به شبهات توسط این سازمان برگزار می‌شود.

اشاعه روحیه شهادت‌طلبی مهمترین هدف سازمان عقیدتی سیاسی

رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ۰۲ شهید انشایی گفت: همچنین برگزاری مراسم اعم از مناسبت‌های ملی و مذهبی و تدریس قرآن از دیگر فعالیت‌های این سازمان است، البته در کل  روز‌های سه‌شنبه به آموزش قرآن به یگان‌های ارتش اختصاص دارد، همچنین در طول ایام هفته جلساتی با عنوان کرسی تلاوت، محفل انس با قرآن و جلسات تخصصی حفظ قرآن هم برگزار می‌شود.

فلسفه وجودی سازمان عقیدتی سیاسی این است که سربازان را با تکیه بر عنصر تقوا و ولایتمداری برای روزی که کشور به جان‌فشانی آنها نیاز دارد، آماده کند.

پاشازاده خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی سازمان عقیدتی سیاسی این است که سربازان را با تکیه بر عنصر تقوا و ولایتمداری برای روزی که کشور به جان‌فشانی آنها نیاز دارد، آماده کند. از همین رو مهمترین هدف این سازمان اشاعه روحیه شهادت‌طلبی و بهره‌گیری از مکتب عاشوراست.

سعی می‌کنیم برای همه سربازان نسخه واحد نپیچیم/ انجام مشاوره توسط متخصصان مجرب

وی با بیان اینکه از همه نوع قشر، تفکر و مذهبی در سربازی حضور دارند، گفت: در ارتباط با سربازان سعی می‌کنیم تا برای همه آنها یک نسخه واحد نپیچیم. از آنجا که سربازی یک فریضه ملی است، ما برای اینکه بتوانیم موفقیت‌هایی را در زمینه جنگ نرم کسب کنیم، بیشتر انرژی‌مان را برای فعالیت‌های چهره به چهره گذاشتیم، البته فعالیت‌های عمومی و همگانی نیز داریم، اما از تبلیغ فرد به فرد غافل نشدیم.

مشاوره سربازان با استفاده از متخصصان مجرب

رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ۰۲ شهید انشایی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات ما طرح مشاوره سربازان با استفاده از افراد متخصص و مجرب است. همچنین با بهره‌گیری از روحانی مقیم، طرح مرآت یا چهره به چهره و طرح هدایت را که مخصوص افسران آموزشی و عراشه است، برگزار می‌کنیم و خوشبختانه نتیجه این طرح‌ها نیز بسیار مثبت بوده است.

پاشازاده با اشاره به اینکه برخی سربازان تابع قانون نبوده یا دارای افکار انحرافی هستند، گفت: این افراد در طرح غربالگری شناسایی می‌شوند. اولین اقدام نیز در برخورد با این افراد این است که به آنها اجازه تبلیغ تفکراتشان داده نمی‌شود و در طول ۸ هفته که در اینجا حضور دارند توسط افرادی که در این زمینه تخصص دارند، جلسات دو نفره برگزار می‌کنیم تا بتوانیم فکر او را بسازیم.

وی تصریح کرد: معتقدم ساختن فکر انسان با ارزش‌تر از ساختن مسجد است، فکر نادرست مانند داعش صد مسجد را تخریب می‌کند، اما با یک فکر سالم مانند شهید حججی می‌شود که غرور ملی ایجاد کرد.

فکر نادرست مانند داعش صد مسجد را تخریب می‌کند، اما با یک فکر سالم  مانند شهید حججی می‌شود غرور ملی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: برخی از سربازانی که به پادگان می‌آیند؛ انواع مشکلات را دارا هستند، اما ما سعی می‌کنیم با شناخت این افراد و کمک به آنها از بروز مشکلاتی که ممکن است در آینده ایجاد شود، جلوگیری کنیم.

تاثیرات چشمگیر فعالیت‌های فرهنگی ارتش برای مقابله با جنگ نرم

پاشازاده گفت: فعالیت‌های فرهنگی در ارتش توسط سازمان عقیدتی سیاسی که متولی اجرای این نوع از برنامه‌هاست، طراحی و اجرا می‌شود که تاثیرات بسیار چشمگیری را در مقابله با تهدیدات جنگ نرم دشمن داشته است.

او ادامه داد. امروز کارکنان ارتش اعم از پایور و وظیفه با عقیدتی سیاسی و برنامه‌های فرهنگی همسو هستند و ما می‌بینیم در مناسبت‌های مختلف کارکنان غیرعقیدتی دوشادوش سربازان فرهنگی ما در طرح‌های فرهنگی مشارکت داشته و خود را سربازان عقیدتی سیاسی می‌دانند. تهدیدات جنگ نرم بسیار خطرناک است و موجب می‌شود؛ بنیان خانواده‌ها و جامعه مورد هجمه قرار گیرد.

سعی می‌کنیم برای همه سربازان نسخه واحد نپیچیم/ انجام مشاوره توسط متخصصان مجرب

رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ۰۲ شهید انشایی یادآور شد: خوشبختانه امروز در مناطق مختلف از جمله پاسداری از مرزهای کشور افرادی هستند که از عقیده راسخ برخوردار بوده و امنیت‌ساز کشور محسوب می‌شوند. سربازانی که در مرزها نگهبانی می‌دهند، آموزش دیده در همین مراکز آموزشی هستند.

روحیه شهادت طلبی و ایثار در ارتش جمهوری اسلامی ایران در خون و رگ‌های کارکنان پایور و وظیفه جاری و ساری است.

پاشازاده تاکید کرد: روحیه شهادت طلبی و ایثار در ارتش جمهوری اسلامی ایران در خون و رگ‌های کارکنان پایور و وظیفه جاری و ساری است. ارتش به ویژه نیروی زمینی در تمامی دوران‌ها این مولفه غیرت را ثابت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز