خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دیدگاه‌هایی که مناسب فعالیت‌های بین‌المللی نیست؛ تعدیل شدند

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۵۹۹

قائم مقام وزارت علوم در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه تا حدی بسیار زیادی نگاه منفی به ارتباط با ایران وجود ندارد، گفت: دیواری که برای ارتباط با خارجی‌ها در ایران کشیده بودند با تلاش دولت یازدهم از بین رفته و دیدگاه‌هایی که مناسب فعالیت‌های بین‌المللی نبود، تعدیل شده است.

حسین سالارآملی، قائم مقائم وزارت علوم در امور بین‌الملل در گفت‌‌و‌گو با ایلنا درباره روابط بین‌المللی آموزش عالی در دولت دوازدهم گفت: ما همین الان برنده جایزه نوبل هستیم و 20 نفر از بزرگترین دانشمندان بزرگ دنیا وارد ایران شدند. یکی از مهم‌ترین نشست‌های دولت دوازدهم دیدار این دانشمندان با سرپرست وزارت علوم بود که در دو شب گذشته برگزار شد.

او با اشاره به اینکه روابط علمی بین‌المللی امروز در سطح خوبی قرار دارد، افزود: در ماه اکتبر یعنی در مهر امسال نیز برنامه ویژه‌ای با هیات علمی و دانشمندان آلمانی تدارک دیده شده است. در این ماه روز علم ایران و آلمان اول در کشور آلمان و بعد در ایران برگزار خواهد شد که روابط عملی بین دو کشور را افزایش می‌دهد.

سالارآملی افزود: به مناسبت روز علم ایران و آلمان حدود 45 دانشمند برجسته آلمانی همراه با مسئولان نهادهای علمی معتبر این کشور به ایران سفر می‌کنند که آیین روز علم آلمان در ایران با حضور آنها برگزار می‌شود. البته در ماه پیش‌رو مسافران علمی خارجی دیگری نیز به ایران خواهند آمد. حوزه بین‌الملل به صورت جدی در دولت دوازدهم فعالیتش را آغاز کرده است.

قائم مقام وزارت علوم درباره افزایش تعاملات علمی بین‌المللی گفت: تعاملات علمی و غیرعلمی بین‌المللی در گذشته تا حد زیادی بسته بود، اما با تلاش‌های دولت یازدهم این دیوار و حصاری که برای خارجی‌ها کشیده بودند از بین رفته است. متاسفانه بعضی دیدگاه‌ها در گذشته مناسب فعالیت‌های بین‌المللی نبود که همه آنها تعدیل شده است.

او تاکید کرد: امروز همگرایی خوبی برای تعاملات بین‌المللی ایجاد و در سطح دنیا نیز این فضا برای ایران باز شده است. در حال حاضر ما روند رو به توسعه‌ای در همکاری‌های بین‌المللی داریم که آثار آن نیز مشهود است.

قائم وزارت علوم در امور بین‌الملل برخی آثار روابط عملی بین‌المللی را برشمرد و گفت: انتقال بسیاری از دانش فنی و دانش روز به داخل کشور و عقد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی از جمله آثار توسعه روابط بین‌المللی است و تا حدی بسیار زیادی نگاه منفی به ارتباط با ایران وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز