خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

ایران محدودیتی برای همکاری‌های علمی قائل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۹۹۲

سرپرست وزارت علوم یکی از سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران را بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها خواند و گفت: تردد دانشمندان به کشور به رشد پایدار ایران کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا، سید ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با دکتر «کلاوس فون کلیتسینگ» برنده جایزه نوبل فیزیک و۲۰ نفر از دانشمندان بین المللی شرکت کننده در دهمین کنفرانس بین المللی مواد مغناطیسی و ابر رسانا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های علمی بین المللی، محدودیتی قائلی نیست و همه دانشمندان و محققان در سراسر گیتی برای ما محترم بوده و آغوش جمهوری اسلامی ایران برای هر نوع همکاری دو و چند جانبه باز است.

در این نشست سرپرست وزارت علوم با مدعوین دهمین کنفرانس بین المللی مواد مغناطیسی و ابر رسانا که با حضور محمد علی نجفی شهردار تهران در محل سالن همایش های برج میلاد برگزارشد ، سرپرست وزارت علوم برنامه های وزارت علوم درباره همکاری های علمی بین المللی را تشریح کرد.

او ادامه داد: از آنجایی که نیاز های جوامع بشری به صورت مستقیم با یکدیگر مرتبط و گاها دارای یک منشا و یکسان هستند، تبادل اطلاعات و بهره گیری از توان یکدیگر و به عبارت واضح تر بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها یکی دیگر از سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران است.

هاشمی افزود: در بستر  این سیاست گذاری، صد ها پروژه تحقیقاتی مشترک مابین استادان داخل و خارج از کشور در حال اجراست و سالانه شاهد برگزاری ده ها سمینار و کنفرانس بین المللی هستیم. تردد دانشمندان به کشور ما چشمگیر است و در این  رفت و آمدها، ده ها و صد ها دانش فنی رد و بدل می شود که به رشد پایدار  کشور ما و کشورهای همکار کمک می‌کند.

سرپرست وزارت علوم خطاب به مدعوین دهمین کنفرانس بین المللی مواد  مغناطیسی و ابر رسانا گفت: همه شما دانشمندان، محققان و عالمان به خوبی می دانید که علم، هیچ مرز و محدودیتی ندارد. دانش امروزه حاصل تلاش گسترده نوع بشر در طول تاریخ و در گستره زمین است. اگر امروز یک کشور از جنبه علم و فناوری پیشرو است باید بداند که چه بسا در گذشته، کشورهای دیگر پیشرو بوده اند و دانش امروز میراث گرانبهای تمامی بشریت در تمامی زمان ها و مکان ها می باشد و از این رو متعلق به همه انسان ها است.

او در پایان گفت: من بار دیگر از فعالیت های انجام شده برای برگزاری این کنفرانس قدردانی می کنم و انتظار دارم ارتباط ایجاد شده مابین محققان محترم، پایدار باشد و تنها به این کنفرانس ختم نشود.

 اولین دور این کنفرانس دوسالانه در سال 1999 به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف  برگزار شد و  پس از  برگزاری سایر ادوار این کنفرانس در  کشورهای مختلف جهان، دهمین دور آن به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ 29-27 شهریور 1396 در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز