خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

تهران از فرهنگ ضعیف ترافیکی رنج می‌برد

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۸۹۱

شهردار تهران گفت: خوشبختانه با برنامه‌هایی که از قبل ریخته شده بود و هماهنگی‌هایی که با شهرداری و آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شد یک روز خوب از نظر ترافیکی و نظم و انضباط را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی (شهردار تهران) در حاشیه نواختن زنگ سال تحصیلی جدید در مزار شهدا در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران گفت: این سنت حسنه‌ای است که در اول مهرماه کنار نواخته شدن زنگ مدارس مراسمی تحت عنوان زنگ مدرسه دانش‌آموزان شهید برگزار می‌شود. امروز نیز توفیق پیدا کردیم در این مراسم حاضر شویم چرا که ما حدود 36 هزار شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کردیم و هر کدام مسلماً یک الگو و اسوه برای همه دانش‌آموزان کشور می‌توانند باشند، لذا بزرگداشت شهیدان دانش‌آموزان و با یاد و نام آنها زنگی را به صدا در آوردن می‌تواند تاثیری بسیار مثبت روی دانش‌آموزان کشور داشته باشد و در بسیاری از شهرهای دیگر به غیر از تهران نیز این مراسم در همین روز اول مهرماه برگزار می‌شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروز اولین روز سال تحصیلی جدید همه چیز به خوبی برگزار شد، ادامه داد: از صبح در جریان مسائل مختلف بازگشایی مدارس از جمله حمل و نقل و ترافیک شهر تهران قرار داشتیم و خوشبختانه با برنامه‌هایی که از قبل ریخته شده بود و هماهنگی‌هایی که با شهرداری و آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شد یک روز خوب از نظر ترافیکی و نظم و انضباط را پشت سر گذاشتیم و از شهروندان تهرانی تشکر می‌کنم چرا که کاملاً مشهود بود که خود را برای همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی آماده کرده‌اند.

او با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته بین شهرداری تهران و آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید ادامه داد: در سه هفته اخیر حدود 4 جلسه با مسئولان مختلف آموزش و پرورش برگزار کردیم و همچنین به شهرداران مناطق تهران تاکید کردم که هر خدمتی می‌توانند به مدارس انجام دهند تا مدارس برای شروع سال تحصیلی آماده باشد و شهرداران از هیچ کمکی به مدارس دریغ نکنند و براساس گزارش‌هایی که از آموزش و پرورش به دست من رسید، امسال شهرداران مناطق و نواحی کمک‌های فراوانی به مدارس انجام دادند این کمک‌ها شامل زیباسازی محیط بیرونی مدارس و تجهیز محیط درونی مدارس می‌شد.

شهردار تهران ادامه داد: روز اول مهرماه نیز برنامه‌های خاصی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی برای بالا بردن امنیت دانش‌آموزان هنگام عبور از خیابان و سرویس مدارس صورت گرفت. برای اول سال در مناطق 4 و 8 تهران به صورت آزمایشی اتوبوس‌هایی را خاص مدارس قرار دادیم تا دانش‌آموزان بتوانند امروز به صورت نیم‌بها سوار اتوبوس شده و به مدرسه بروند همچنین در تمام میادین پرترافیک تهران برنامه‌های خاصی از قبل تعبیه شده بود. همچون افزایش تعداد اتوبوس، تاکسی خطی و همچنین کنترل حوادث ترافیکی. پلیس و شهرداران مناطق و نواحی مختلف تهران برای برخورد با هر مشکلی آماده بودند اما خوشبختانه تاکنون روز بی‌حادثه‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم.

نجفی با اشاره به تقارن محرم با اول مهر به اهمیت وجود آموزه‌های امام حسین (ع) در مدارس تاکید کرد و گفت: برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و حسینی در جامعه فعالیت‌های فرهنگی بسیار اهمیت دارد و ما باید از هر دو وجه قیام حسینی یعنی شور و شعور استفاده کنیم. دانشگاه‌ها و مراکز علمی و مراکز آموزشی می‌توانند در این راه موثر واقع شوند. باید در ارتباط با کار فرهنگی و ایجاد آگاهی و شعور در جامعه تمام تلاش خود را بکنیم.

او درباره افزایش ترافیک در اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: براساس محاسباتی که از قبل انجام شده است در آغاز سال تحصیلی به واسطه سفرهای تحصیلی و آموزشی حدود 16 درصد بر ترافیک تهران افزوده می‌شود و برای کنترل آثار سوء این 16 درصد راه‌های مختلفی وجود دارد. قدم اول تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی است که ما در حد بضاعت خود این کار را انجام داده‌ایم اما افزایش تعداد قطارهای مترو نیاز به برنامه‌ریزی میان‌مدت دارد و با یک یا دو ماه قابل انجام نیست و یا خرید یا ساخت اتوبوس‌های جدید. البته مقدمات این اقدامات صورت گرفته و در حد امکاناتی که فعلا وجود دارد حداکثر تلاش خود را انجام خواهیم داد اما مهم‌ترین نکته مسئله همکاری و معاضدت همشهری‌ها و شهروندان تهرانی است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از مشکل ترافیک اگر به ضوابط و مقررات ترافیک به خوبی پایبند باشیم و حق و حقوق دیگران را در حمل و نقل رعایت کنیم قابل حل است. در این زمینه کار بسیار طولانی‌ای را  در پیش داریم تا بتوانیم این فرهنگ ترافیکی را در جامعه بالا ببریم و نبود فرهنگ ترافیکی یک ضعف و عیب جامعه محسوب می‌شود. جامعه‌ای که مردمی به این اندازه خوب، ایثارگر و فرهنگی دارد و از یک تمدن و فرهنگ هزاران ساله برخوردار است حیف است که در بخش ترافیک از فرهنگ ضعیفی رنج ببرند.

شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم فرهنگ ترافیکی نیز با کمک همه ارگان‌ها تقویت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز