خبرگزاری کار ایران

تهرانیان خبر داد:

اجرای طرح کارورزی توسط دولت برای دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۰۵۰

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از اجرای طرح کارورزی توسط دولت برای دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید تهرانیان با اشاره به اجرای طرح کارورزی توسط دولت برای دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه گفت: تعداد سهمیه استان‌تهران در این طرح 7 هزار و500 نفر است که تا کنون نزدیک 50 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. مدیران مراکز کوثر شهرداری هم می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کرده و افراد جویای کاری که در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند را جذب کنند.

وی با اشاره به شرایط ویژه دولت برای تشویق کارفرمایان به اجرای این طرح اذعان داشت: افراد آموزش دیده، اگر بعد از دوره کارآموزی بخواهند در این مراکز فعال شوند، دولت حق بیمه و یک سوم حداقل حقوق وزارت کار را پرداخت خواهد کرد.

تهرانیان با اشاره به وجود 7 مرکز آموزشی برای بانوان در تهران اذعان داشت: یکی از مهمترین وظایف این مراکز، آموزش بانوان با اولویت سرپرست خانوار است که در همین راستا، امسال نزدیک به 200 هزار نفر ساعت تعهد آموزش در حوزه زنان سرپرست داریم.

وی برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: کیفیت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه خوب است و برندهای خوبی نیز حضور دارند.

تهرانیان در پایان تصریح کرد: یکی از تعهداتی که از طرف دولت برای ما پیش‌بینی می شود بحث توانمندسازی زنان است. هر فردی که وارد بازار کار می‌شود اقتصاد را تقویت می‌کند و این گروه با توجه به اینکه یک گروه آسیب‌پذیر هستند قطعا وقتی بتوانند توانمند بشوند و اقتصاد خود و خانواده را اداره بکنند امنیت روانی و اجتماعی در جامعه ایجاد می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز