خبرگزاری کار ایران

عارف:

شرایط استان تهران نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۷۳۲

رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در استان تهران با رشد نامتوازن شاخص‌ها مواجه هستیم و شرایط در این زمینه نگران‌کننده است. همچنین شاخص‌های تهران در امر توسعه نیز وضعیت مطلوبی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف، رئیس مجمع نمایندگان در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید تهران حضور یافت.

عارف با اشاره به ویژگی‌های برجسته سیدحسین هاشمی، مهمترین ویژگی او را بحث اخلاقی دانست و گفت:‌ رمز موفقیت استاندار تهران همین ویژگی‌های برجسته است و به نمایندگی از کل نمایندگان مجلس استان تهران امیدوار هستیم در هر سنگری که خدمت می‌کنند دست خداوند همراهشان باشد.

او درباره مقیمی، استاندار جدید تهران نیز گفت: ایشان سابقه درخشانی در بازسازی مناطق جنگی دارند و به رغم مشکلات فراوان در این زمینه تلاش بسیار کردند و در هر پستی با وفاداری خدمت کردند. ایشان در سمت قائم مقام وزیر کشور زحمت می‌کشیدند و به سختی توانستیم آقای وزیر را متقاعد کنیم که به حضور ایشان در استانداری تهران رضایت دهند چراکه ما در استانداری تهران نگرانی‌های فراوانی داشتیم و در رابطه با استان تهران باید فردی انتخاب می‌شد که شناخت خوبی از امکانات کشور داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آشنایی قدیمی خود با استاندار تهران گفت:‌ ما نسبت به حضور ایشان در استانداری تهران بسیار خوشبین هستیم در حال حاضر در استان تهران با رشد نامتوازن شاخص‌ها مواجه هستیم و شرایط در این زمینه نگران‌کننده است. همچنین شاخص‌های تهران در امر توسعه نیز وضعیت مطلوبی ندارند.

او با اشاره به چالش‌هایی که تهران با آن مواجه است، ادامه داد: در حال استان تهران با چالش‌های جدی مواجه است چالش اول بحران آب بوده و در حال حاضر استان تهران در این زمینه در کشور دارای رتبه یک رقمی است. چالش دوم معضل آسیب‌های اجتماعی در استان تهران است. شاخص طلاق، حاشیه‌نشینی، بافت فرسوده و مسائل  زیست محیطی در تهران نگران‌کننده است.

عارف با اشاره به سهم پایین اقتصاد دانشگاهی و دانش‌بنیان ادامه داد: سهم اقتصاد دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی باید به 50 درصد برسد اما امروز وضعیت خوبی در این بخش نداریم شرایط آمزوش و پرورش نیز نگران‌کننده است. هرچند در بحث مدیریت بحران کارهای خوبی انجام شده اما از تمام ظرفیت‌های لازم در این زمینه استفاده نمی‌شود.

او ادامه داد: بحث بازسازی و نوسازی اماکن عمومی به خصوص اماکن ورزشی و بستن پرونده مترو از اولویت اقداماتی است که باید در استان تهران صورت بگیرد. پرونده مترو باید در کل استان با زمان‌بندی مشخصی بسته شود. 35 نماینده استان تهران در مجلس همه در خدمت دولت و مجلس هستند شورای شهر نیز همین نگاه را دارد در همین راستا از آقای مقیمی، استاندار جدید درخواست می‌کنیم که حداکثر استفاده از نیرو را بکند. همچنین مطالبات مردمی فراوان است و بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مساله جدی دیگری است که باید به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز