خبرگزاری کار ایران

در مراسم یادبود قربانیان تصادفات راهنمایی و رانندگی مطرح شد؛

رئیس پلیس راهور: ۴۰۲هزار و ۲۵۹ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۰۴۱

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه از سال ۷۷ که پلیس نسبت به آمار دسترسی پیدا کرده تاکنون ۴۰۲هزار و ۲۵۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند، گفت: تا پایان سال ۹۵، ۴میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۰۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی مجروح، مصدوم و معلول شده‌اند که بی‌شک هزینه‌های فراوانی را برای کشور ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری در یادبود قربانیان تصادفات راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه در هفته نیروی انتظامی قرار داریم و شعار این هفته پلیس برای امنیت و امنیت برای همه است، گفت: مهم‌ترین ظرف توسعه کشور امنیت است و امنیت به قدری در همه ابعاد اهمیت دارد که در هر پروژه‌ای چه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اگر امنیت نباشد هیچ‌گونه توسعه‌ای انجام نمی‌شود.

او با تاکید بر اینکه رکن اصلی و اساسی توسعه در هر کشور امنیت است، گفت: در این جلسه که به یاد قربانیان سوانح ترافیکی برگزار شده به دنبال این هستیم که همه دست به دست هم دهیم و با هماهنگی یک پویش مبنایی را در کشور فروکنیم و تا نوروز سال 97 ادامه یابد و از همه کسانی که به عنوان نخبه و پیشکسوت در جامعه اثرگذار هستند و همچنین افرادی که قربانی تصادفات هستند، می‌خواهیم ما را در این پویش یاری کنند.

او با بیان اینکه شعار ما از امروز این است که به احترام آنها که دوستم دارند و دوستشان دارم با احتیاط رانندگی می‌کنیم، تصریح کرد: این شعار هر راننده‌ای است که در کشور رانندگی می‌کند و ما امیدواریم بتوانیم از طریق این پویش در ارتقای فرهنگ ترافیک و پیشگیری از رفتارهای پرخطر موثر باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه از سال 77 که پلیس نسبت به آمار دسترسی پیدا کرده تاکنون 402هزار و 259 نفر جان خود را از دست داده‌اند، گفت: تا پایان سال 95، 4میلیون و 591 هزار و 307 نفر بر اثر سوانح رانندگی مجروح، مصدوم و معلول شده‌اند که بی‌شک هزینه‌های فراوانی را برای کشور ایجاد کرده‌اند. بنابراین همه ما باید دست به دست هم دهیم و برای جلوگیری از تصادفات اقدام کنیم چراکه در همه دنیا پیشگیری مقدم بر درمان است.

مهری خاطرنشان کرد: از بین 120 هزار تخت بیمارستانی که در حال حاضر در کشور فعال است بخش اعظمی از آن برای مصدومان و مجروحان تصادفات رانندگی اختصاص داده شده و بیش از 30 الی 40 درصد کسانی که در طول هفته در بیمارستان بستری می‌شوند مربوط به سوانح رانندگی است. این آمار نشان می‌دهد که باید به سمت پیشگیری از تصادفات گام‌های گسترده‌ای برداریم.

او با اشاره به اینکه بزرگترین عامل تصادفات عامل انسانی است، تصریح کرد: در بررسی تصادفات سه عامل جاده، خودرو و راننده نقش اساسی دارند. همچنین امداد و نجات و شرایط محیطی نیز بر تشدید تعداد مجرومان و متوفیان اثرگذار هستند. بی‌شک جاده و نقاط حادثه‌خیز آن در بروز یک سانحه تصادف بسیار مهم است اما نقش نیروی انسانی در تصادفات راهنمایی و رانندگی از همه مهم‌تر است و همانطور که می‌دانید برای تغییر رفتار نیاز به کار فرهنگی بلندمدت است. چراکه کار فرهنگی دیر جواب می‌دهد اما دیر هم از بین می‌رود. ما باید هم جاده‌هایمان را اصلاح کنیم و هم به اصلاح رفتار رانندگان بپردازیم.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام پزشکی قانونی 43 نفر روزانه در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که از این تعداد 50 درصد در سر صحنه و 50 درصد در بیمارستان فوت می‌شوند. همچنین از سال 84 27 هزار و700 نفر جان باختند و در پایان سال 95 این تعداد به 16 هزار نفر رسیده است یعنی حدود 12 هزار نفر کمتر در جاده‌ها تلفات جانی داشته‌ایم در حالی که تعداد وسایل نقلیه افزایش داشته است اما با توجه به کاهش آمار مرگ و میر در جاده‌ها ما هنوز هم راضی نیستیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند باید تلفات ناشی از این حوادث به حداقل حداقل برسد و ما نیز بر خود لازم می‌دانیم این حوادث را کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز