خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان اورژانس کشور مطرح کرد:

آمادگی همه‌جانبه اورژانس برای حفظ سلامت زائران راهپیمایی اربعین

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۲۰۶

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به راهپیمایی زائران اربعین حسینی تاکید کرد: حفظ سلامت زائران یکی از کارهای مهمی است که باید در این ایام به آن توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند که در جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی ۹۶ در سالن جلسات سازمان اورژانس کشور سخن می‌گفت، گفت: یکی از کارهایی که ما باید در این ایام انجام دهیم، حفظ سلامت زائران است تا با حضور در راهپیمایی، بهره معنوی کافی را ببرند.

وی افزود: برنامه‌های امسال بر اساس سیاست‌های کلی ستاد مرکزی اربعین تنظیم شده و مقرر است با همدلی و همبستگی، هم‌افزایی بین دستگاه‌ها ایجاد شود تا بتوانیم بهترین خدمت‌رسانی را به زائران داشته باشیم.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه بازدیدهایی توسط مسئولان از مرزها انجام شده است، اظهار داشت: با بازدیدهای مجدد از مرزهای خسروی، مهران، چزابه و شلمچه می‌توان به رفع سریع نواقص اقدام کرد، ضمن اینکه حدود 20 تا 25 روز آینده باید در مناطق برنامه‌ریزی شده مستقر شویم.

کولیوند همچنین با بیان اینکه امسال با شرایط دقیق‌تر، بهتر و پرتوان‌تر در خدمت زائران عزیز هستیم، تصریح کرد: اقدامات هر حوزه مشخص شده، همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای محل استقرار بیمارستان و درمانگاه، محل استقرار آمبولانس‌ها و محل قرارگیری آزمایشگاه‌ها مشخص شده است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که باید نسبت به سال گذشته آن را تقویت کرد، تیم واکنش سریع است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. فعالیت‌های این تیم در حوزه درمانی، امداد و نجات و بهداشت است؛ زیرا ممکن است زائران نیازمند تیم تخصصی واکنش سریع در حوزه های بهداشت و مبارزه با بیماری ها باشند.

سرپرست اورژانس کشور به آموزش نیروهایی مستقر در مرزها نیز اشاره کرد و آن را بسیار جدی برشمرد و ابراز داشت: همه دستگاه و گروه‌ها باید آموزش‌های یکدست و یکپارچه را ظرف سه تا چهار روز آینده به صورت مطالب آموزشی گردآوری کرده و به دستگاه‌ها ابلاغ کنند تا برای نیروهای اعزامی اقدام شود.

کولیوند با بیان این مطلب که در بعضی از جراید به شیوع بیماری‌های واگیر در عراق اشاره شده است، ابراز داشت: راهپیمایی اربعین حرکت عظیمی است و به عنوان بزرگترین تجمع در کل دنیا شناخته می‌شود که خدشه‌ناپذیر است؛ لذا ما باید برنامه‌های پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری ها داشته باشیم و زائرانی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند، مصون نگه داریم.

وی با اشاره به این که سخت‌گیری‌های شدیدی در حوزه پیشگیری اعمال شده تا اتفاق ناخواسته‌ای رخ ندهد، بیان کرد: حتی برای برگشت از مرزها تدابیر بیشتری در راستای مراقبت صورت خواهد گرفت و در این راستا هماهنگی‌های لازم با پلیس گذرنامه انجام می‌شود تا حتی در مرحله گذرنامه اگر فردی مبتلا به بیماری‌های خاص بود بلافاصله اقدامات لازم در راستای درمان انجام بشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز