خبرگزاری کار ایران

سردار مهری مطرح کرد:

مرگ روزانه 43 نفر در حوادث رانندگی/ نباید به سمت خودرو محوری برویم

کد خبر : ۵۴۳۳۹۷

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از مرگ روزانه 43 نفر در کشور بر اثر حوادث رانندگی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار تقی مهری در افتتاح پارک ترافیک استان البرز، افزود: با تدابیر ویژه سردارفرماندهی انتظامی کشور پلیس با تمام ظرفیت در مواقع مختلف مانند نوروز، تابستان، بازگشایی مدارس و حتی فواصل مختلف درصحنه حاضر است تا تلفات رانندگی کاهش یابد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی ارتقاء فرهنگ ترافیکی درسطح جامعه است و برنامه‌های متنوعی دراین زمینه درسطح جامعه تدوین و اجرا کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم آموزشی که در دهه اخیر به ویژه برای دانش‌آموزان اجراشده موجب شده فرهنگ ترافیکی درسطح جامعه نهادینه و تخلفات رانندگی کاهش یابد.

مهری خاطرنشان کرد: استان البرز در زمینه آموزش یکی از استان‌های پیشگام بوده که شاهد کاهش تصادفات و تخلفات در مقاطع مختلف بوده‌ایم. هرچه برای آموزش برنامه‌ریزی شود نتایج بسیار خوبی در ارتقای سطح رانندگی و نحوه عبور و مرور بدست می‌آوریم.

وی به وضعیت ترافیک در استان البرز اشاره کرد و افزود: استان البرز یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه کاهش تصادفات است و در 5 ماهه اول سال‌جاری شاهد کاهش 35 درصدی در این استان بوده‌ایم. استان البرز پرترددترین استان کشور است و شاهراه ارتباطی استان‌های غربی، شمالی و شمال‌غرب و همچنین نزدیکی به پایتخت سبب شده روزانه حجم تردد در این مسیر بسیار گسترده شود.

مهری افزود: یکی از مسیرهای پرتردد محور کرج - چالوس است که به‌عنوان معبر مهم گردشگری به شمار می‌رود و با توجه به تردد بسیار شرایط خوبی دارد.

رئیس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معبر به سمت تهران کم عرض است، سبب ترافیک سنگین‌تری در این مسیر می‌شود که امیدواریم با افزایش زیرساخت مناسب در البرز این بار ترافیکی کاسته شود.

وی بیان کرد: برای اینکه یک رفت و آمد مناسب در معابر شهری برقرار شود باید اصلاح معابر و برنامه‌ریزی برای معماری جدید شهری صورت گیرد چراکه جامعه باید انسان‌محور باشد نباید به سمت خودرو محوری برویم و باید در برنامه های جامع شهری دقت بیشتری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز