خبرگزاری کار ایران

سردار حسین رحیمی اعلام کرد:

جمع آوری بیش از ۳ هزار معتاد متجاهر در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۲۴۶

رئیس پلیس پایتخت از جمع آوری بیش از سه هزار تن از معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در چهار عملیات پلیسی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی در برنامه پخش زنده تلویزیونی با اشاره به اینکه در تهران بزرگ بر اساس آخرین آمار سر شماری انجام شده، از بیش از ۱۳ میلیون جمعیت، سه میلیون آن شناور و مابقی مقیم این شهر هستند، گفت : تلاش می‌کنیم تا آنجا که در توان داریم امنیتی که در کشور ما به اثبات رسیده را برای همه آحاد مردم و در بخش های مختلف جامعه توسعه و گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه تهران بزرگ پیشانی نظام است و پلیس آن هم پیشانی پلیس جمهوری اسلامی است، افزود: همه باید در بخش‌های مختلف، انضباط و قوانین را رعایت کنیم و پلیس هم از این قضیه مستثنی نیست.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه موضوع ترافیک در تهران از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه مردم و مسئولان است، بیان داشت: اگر در همه ماموریت‌های پلیس، سازمان‌های دیگر همکاری، همدلی و هم‌افزایی داشته باشند ما می‌توانیم بازده  و بهره‌وری را افزایش دهیم.

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اولویت دوم این فرماندهی با اشاره به بحث برخورد با سارقان خرد، اظهار داشت: برخورد با مجرمان و سارقان خرده پا و کوچک یکی دیگر از اولویت‌های این فرماندهی است چراکه بیش از ۷۰درصد از سرقت‌ها در پایتخت توسط این افراد صورت می‌پذیرد؛ در این خصوص نیز برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت استاندارهای لازم در استفاده از سرویس مدارس برای دانش‌آموزان بیان داشت: توصیه ما به والدین این است از سرویس‌هایی که استانداردهای مورد نظر پلیس، شهرداری و سایر دستگاه‌ها را دارند استفاده کنند.

وی با اشاره به جمع آوری بیش از سه هزار تن از معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در چهار عملیات پلیسی گفت: آنها بعد از جمع آوری در اختیار سازمان‌هایی همچون بهزیستی و وزارت بهداری قرار می گیرند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس از دیگر اولویت‌های این فرماندهی است، اظهار داشت: در این بخش با افرادی که مقید به رعایت قوانین و مقررات و نظم و انضباط نیستند با شدت برخورد می شود.

وی با تاکید بر وجود امنیتی مطلوب در جای جای ایران اسلامی و شهر تهران، گفت: میانگین جرایم در کشور ما نسبت به خیلی از کشورهای اروپایی پایین‌تر است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه جامعه در تمام دنیا خصوصا در کشورهای پیشرفته اولین مولفه همکاری مردم با پلیس است، عنوان داشت: آحاد مردم در کشورهای پیشرفته خودشان را در مقابل ناهنجاری ها مسئول می دانند و در صورت مشاهده آن بلافاصله به اطلاع پلیس می رسانند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: براساس تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۰ در تهران، روزانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ مورد عملیات پلیسی انجام می‌شودکه بخش اعظمی از دستگیری‌ها، کشفیات و برخوردها با ناهنجاری‌های اجتماعی بر اساس این تماس‌های مردمی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز