خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در پاکستان مطرح کرد:

پیگیری وضعیت بهداشتی مردم میانمار، یمن و سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۴۱۷

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: تفاهمنامه های امضا شده پیشین با اسلام آباد به ویژه موارد مربوط به صادرات دارو به پاکستان در سفر به این کشور پیگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا از وبدا، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت کشورمان امروز (دوشنبه) در بدو ورود به فرودگاه بی نظیر بوتو اسلام آباد در جمع رسانه ها در پاسخ به پرسشی در خصوص روند اجرای تفاهم نامه های ایران با پاکستان در موضوع سلامت، گفت: در این سفر این موضوع را با مقامات پاکستانی مورد بررسی و گفت و گو قرار می دهم.

وی اضافه کرد: در مدت اقامت در اسلام آباد، دیدارهایی با وزیر بهداشت پاکستان، رئیس سازمان بهداشت جهانی و همچنین مسئول منطقه ای این سازمان خواهم داشت.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اهداف سفر خود به اسلام آباد و لزوم توسعه همکاری های منطقه ای در زمینه بهداشت، افزود: در این سفر درباره مسائل مشترک با همسایگان و دیگر کشورهای منطقه گفت و گو می شود.

وی افزود: ایران نقش فعالی در سازمان جهانی بهداشت و ترویج بهداشت و درمان در منطقه دارد و در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی، تصمیماتی گرفته می شود که به نفع ملت های منطقه خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در خصوص برنامه هیات ایرانی در شصت و چهارمین نشست کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، گفت: آنچه که مربوط به ماست تشریح دستاوردهایی در قالب طرح تحول سلامت و دیگر برنامه های دولت ایران در زمینه بهداشت است.

وی با تاکید بر توجه جدی به مشکلات مردم میانمار، یمن و سوریه گفت: همچنین در این نشست به بررسی مشکلاتی که برای مردم این منطقه در زمینه بهداشت و درمان ایجاد شده است ، پرداخته می شود.

وزیر بهداشت کشورمان همچنین گفت: قربانیان ناشی از بی توجهی حکومت ها یا دولت ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در بدو ورود به اسلام آباد مورد استقبال مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و جمعی از مقامات محلی قرار گرفت.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت کشورمان در این سفر ضمن سخنرانی در نشست کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، دیدارهایی با وزرای بهداشت منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز