خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

حقوق دانشجویان و اساتید را باید رعایت کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۶۳۸

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: رویکرد کلی این معاونت تاکید بر فرهنگ دانشگاهی و مسئولیت اجتماعی دانشگاه به عنوان دو رکن اصلی این حوزه است.

به گزارش ایلنا، حسین میرزایی در نشستی خبری که با حضور خبرنگاران در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: آن چیزی که دانشگاه را به مثابه دانشگاه معرفی می کند فرهنگ دانشگاهی است که این فرهنگ از فرهنگ یادگیری تا فرهنگ علمی و فرهنگ کارجمعی حتی فرهنگ سازمانی در دانشگاه ها را نیز شامل می شود و در این دوره ما تاکید ویژه ای بر ترمیم حوزه فرهنگی دانشگاه ها خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بحث فرهنگ یک امر فرا بخشی است گفت: مقوله فرهنگ اکادمیک مقوله ای است که شامل تمام ارکان دانشگاه می شود و در حوزه های آموزشی و پژوهشی هم جلوه مشخصی دارد و حتماً باید در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و در همکاری فیمابین با سایر معاونت ها در دستور کار اصلی قرار بگیرد.

میرزایی با اشاره به فرهنگ دانشگاهی گفت: یکی از مفاهیم فرهنگ دانشگاهی مفهوم شهروند دانشگاهی است به این معنا که منشور حقوق دانشجویی در کنار منشور حقوق استادان و کارکنان معنا پیدا می کند و بحث شهروند دانشگاهی یعنی باید ارکان دانشگاه ها از حقوق و وظایف شان اطلاع داشته باشند و ما ملزم هستیم حقوق دانشجویان، استادان و کارکنان را رعایت کنیم و آنها هم وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

وی رویکرد بعدی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم را توجه مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها دانست و افزود: دانشگاه نمی تواند از مسئولیت اجتماعی خود پرهیز کند زیرا دانشگاه محل تفکر و تامل است و بخشی از کارآمدی دانشگاه زمانی حاصل می شود که در مسیر مسئولیت اجتماعی قرار گیرد و برای اصلاح امور جامعه تلاش کند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: یکی از اقدامات مهم این حوزه تشکیل شبکه ملی جامعه و دانشگاه است که این شبکه بر اساس تفاهم نامه ای که میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت کشور و مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری منعقد شد شکل گرفت.

وی افزود: در ۳۱ دانشگاه کشور مرکز استان که دانشگاه های مادر هستند برای روسای دانشگاه ها به عنوان رئیس اتاق ملی جامعه و دانشگاه حکم صادر شده است و کارگروهی به لحاظ سازمانی با حضور استاندارآن استان و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تشکیل شده است تا از نظرات استادان و صاحب نظران برای حل چالش های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استان ها استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز