خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

تهران شهر دوستدار کودک نیست

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۸۴۷

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: به مصوبه شهر دوستدار کودک هیچ توجهی نشده است و شهرداری در این زمینه به تعهدات خود عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی؛ عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به هفته و روز کودک به اجرایی نشدن مصوبه شهر دوستدار کودک انتقاد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تهران بیش از یک میلیون و 6هزار نفر کودک دارد، ادامه داد: بیش از یک‌هشتم جمعیت شهر تهران کودکان هستند. 10 سال پیش تهران به صندوق سازمان بین‌الملل محلق شد، شورای شهر نیز در سال 88 طرحی جامع به عنوان طرح شهر دوستدار کودک مصوب کرد. تنها طرحی که درزمینه کودکان مصوب شده است. این طرح بسیار جامع و مفصل بوده و به مسائل اجتماعی،‌فرهنگی، بهداشتی و استانداردهای شهری می‌پردازد.

او ادامه داد: با این حال متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد اتفاقات ناخوشایندی همچون مرگ بنیتا و جمع‌آوری کودکان کار بودیم. همچنین سال 95 دخترک 5 ساله‌ای به علت بی مسئولیتی پیمانکار و اهمال مدیران در بوستان به جای شادی طعم مرگ را چشید و همه اینها نشانه‌های بارزی هستند که تهران هنوز شهر دوستدار کودک نیست.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه شهرداری به وظیفه و تعهد خود برای تحقق شهر دوستدار کودک عمل نکرده است گفت: ظاهراً شهردای به جز راه اندازی خانه کودک در سرای محلات کار ویژه‌ای برای کودکان تهران انجام نداده است و ضروری است ضمن توجه به مصوبه شورا درباره شهر دوستدار کودک از نحوه اجرای این مصوبه گزارشی تهیه و به استحضار شورا برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز