خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق رفاه دانشجویان مطرح کرد:

مشارکت مالی صندوق رفاه دانشجویان با شرکت‌های دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۴۱۲

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از نصب سوپر مارکت در خوابگاه‌ها خبر داد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان با شرکت‌های دانش‌بنیان مشارکت مالی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، ذوالفقار یزدان‌مهر در بیست و ششمین نشست روسای پارک‌های علم و فناوری در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، با بیان اینکه 21 نوع تسهیلات به دانشجویان اعطا می‌شود، گفت: رشد تسهیلات اعطایی افزایش داشته است، به گونه‌ای که رشد این تسهیلات از 21 تا 500 درصد بوده است.

او با بیان این‌که حمایت ویژه از دانشجویان دکتری داریم، گفت: بر این اساس 700 هزار تومان در قالب تسهیلات به دانشجویان دوره دکترا اختصاص می‌یابد، ضمن آنکه به پایان‌نامه‌های دانشجویان دکترا نیز وام ضروری پرداخت می‌شود که از ابتدای سال جاری تا کنون 21 مییلیارد تومان پرداخت شده است.

یزدان‌مهر از تدوین سند راهبردی و کاربردی در این صندوق خبر داد و گفت: این سند در خصوص ارائه تسهیلات به دانشجویان و بخش دیگر مربوط به سرمایه این صندوق متناسب با ماموریت‌های آموزش عالی است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان با تاکید بر اینکه مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از اهداف این سند است، تاکید کرد: بر این اساس تا سقف 49 درصد سهام، سهامدار شرکت‌های دانش بنیان خواهیم شد و به این صورت صندوق رفاه دانشجویان با شرکت‌های دانش‌بنیان مشارکت مالی خواهد داشت.

او به نمونه‌ای از این همکاری‌ها اشاره کرد و گفت: یک شرکت موفق به تولید یخچال و سوپرمارکت الکترونیکی شده بود که بخشی از این طرح از سوی صندوق رفاه دانشجویان خریداری شد. این صندوق بنا دارد که درهر خوابگاه یک سوپرمارکت الکترونیکی نصب کند.

یزدانمهر با تاکید بر اینکه با این شرکت دانش‌بنیان بر روی سود حداقلی توافق کردیم، اظهار کرد: سود مشارکت به صورت مساوی تقسیم خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌های این صندوق برای حمایت از دانشجویان و تجاری‌سازی ایده‌های آنها اشاره کرد و گفت: بر این اساس به دانشجویان کارآفرین وام تعلق می‌گیرد و سقف تسهیلات قابل پرداخت به هر دانشجو 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه است  و به دانشجویانی که در کارگاه‌های دانشجویی کارآفرینی فعالیت دارند، وام‌هایی اعطا می‌شود.

به گفته او، در مواردی که صاحبان طرح متقاضی مشارکت صندوق در طرح خود باشند، کمیسیون سرمایه‌گذاری صندوق پس از بررسی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

یزدان‌مهر با تاکید بر این‌که وضعیت سرمایه‌گذاری در طرح‌ها از طریق کمیسیون سرمایه‌گذاری صندوق رفاه دانشجویان فراهم است، خاطرنشان کرد: این صندوق آمادگی دارد در مواردی که کارگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، متقاضی مشارکت صندوق در اجرای طرح خود باشند، همکاری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز