خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم به ایلنا خبر داد:

رایزنی درباره حل مشکل اخذ روادید آلمان برای دانشجویان ایرانی/اعطای بورس تحصیلی به ۳۰ دانشجوی دکتری

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۳۱۸

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از رایزنی برای حل مشکل اخذ روادید آلمان برای دانشجویان ایرانی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در خصوص زمان طولانی اخذ ویزای دانشجویی گله‌مند بودیم، هیات آلمانی قول داد که برای حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویانی که هر سال برای تحصیل و فرصت مطالعاتی به آلمان اعزام می‌شوند، تصمیم جدیدی اتخاذ کند.

حسین سالارآملی؛ قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تشریح جزییات سفر هیات علمی از کشور آلمان به ایران، اظهار داشت:‌ ۴ محور اساسی در این جلسه مورد بحث قرار گرفت؛ محور نخست درباره اعطای بورس به ایرانیان بود که اسامی بورسیه‌ها مشخص شده و قرار است؛ درباره رشته‌ها به نتیجه برسیم. بر همین اساس مقرر شد؛ ۲۵ تا ۳۰ نفر از دانشجویان دکتری به صورت بورس به کشور آلمان اعزام شوند و به مدت ۶ تا ۹ ماه در آن کشور تحصیل کنند و پس از آن به ایران باز گردند.

وی افزود: محور دومی که مورد بحث قرار گرفت، پروژه‌های مشترک ما بین دو کشور بود که چارچوب‌ها در این زمینه مشخص شد. همچنین مقرر شد؛ نحوه حمایت ما از دانشجویان و محققانمان و همچنین نحوه حمایت آلمان از محققانش نیز کاملا مشخص شود، از سوی دیگر نیز بنا بر این شد که در نهایت پروژه‌های مشترک در یک جلسه بررسی و نهایی شود.

قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل اضافه کرد: محور سوم، تمدید تفاهم‌نامه با موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) بود که ۵ سال پیش این قرارداد منعقد شده بود و با توجه به اینکه شرایط جدیدی مد نظر ماست، مفاد این تفاهم‌نامه برای بستن قرارداد جدید تا ۵-۶ ماه آینده نهایی خواهد شد و پس از آن اجرایی و عملیاتی می‌شود.

سالارآملی همچنین از افتتاح "دفتر ارتباطات علمی جمهوری اسلامی ایران" در بن آلمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ما در خصوص زمان طولانی اخذ ویزای دانشجویی گله‌مند بودیم، هیات آلمانی قول دادند که برای حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویانی که هر سال برای تحصیل و یا فرصت مطالعاتی به آلمان اعزام می شوند، تصمیم جدیدی اتخاذ کند و همچنین قرار شد؛ پس از بررسی مجدد نتیجه و جزییات آن به ما اطلاع داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز