خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

راهپیمایی اربعین باید تجلی معرفت زائران باشد/ امیدواریم ضعف‌های سال‌های قبل برطرف شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۳۲۸

وزیر کشور تاکید کرد: راهپیمایی اربعین باید تجلی معرفت زائران اباعبدالله باشد. موضوع اربعین چند سالی است که با پوشش وسیع رسانه‌ای انعکاس دارد و همه افکار و سلایق جهانی را به داوری و قضاوت فرا می‌خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی در همایش فعالان راهپیمایی اربعین اظهار داشت: نزدیک یکسال است که جلسات ستاد برگزار می‌شود و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع، تلاش‌های زیادی کردند و در حال حاضر تجربه ۳ سال گذشته را داریم و امیدواریم ضعف‌های سال‌های قبل مدنظر قرار گیرد و برطرف شود. خود بنده چندین جلسه را با دوستان و مسئولان مرتبط اربعین داشتم.

وی تاکید کرد: بحث تعاملات و روابط و مناسبات با عراق، تبلیغات و زیرساخت‌ها و ... باید مورد توجه قرار گیرد. راهپیمایی اربعین باید تجلی معرفت زائران اباعبدالله باشد. موضوع اربعین چند سالی است که با پوشش وسیع رسانه‌ای انعکاس دارد و همه افکار و سلایق جهانی را به داوری و قضاوت فرا می‌خواند. داوری سطحی از اربعین این است که افراد از یک نقطه راه میفتند و به نقطه دیگری می‌روند و مجموعه اعمال را انجام می‌دهند. اما وقتی موفق هستیم  که محتوا و معنی صورت را به قضاوت و داوری در عرصه تفکر جهانیان ثبت کنیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه انسان کامل تجلی واقعی خداوند متعال در هستی است، گفت: ما پبامبر اکرم را انسان کاملی می‌دانیم که در واقع مجموعه تفکر، گفتار، رفتار و اعمال او برای ما درس است. ما معتقدیم که همه اعمال و رفتار از مرکز واحدی به نام خدا صادر شده و او خالق است و به بطن و وجود علل همه هستی مسلط است و هرچه در آفرینش بوده در جهت تکمیل چرخه بوده و هرچه انسان نیاز دارد، پروردگار آفریده است.

وزیر کشور اضافه کرد: اندیشه و باور و اصول ائمه اطهار منطبق با فطرت و عقل و جان و دل ماست و عین آن چیزی است که ما در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ... طلب می‌کنیم. بنابرین در اعمال و رفتاری که در اربعین نشان می‌دهیم باید الگوی مناسبی باشیم.

وی عنوان کرد: همه رفتارها و کردارها در عصر عاشورا به وقوع پیوست و کل عالم هستی در آن رور به نمایش درآمد و تجلی‌گاه ویژگی‌های خوب و بد انسانی روز عاشورا بود.

رحمانی‌فضلی خطاب به فعالان و دست‌اندرکاران راهپیمایی اربعین گفت: شاهد هستیم که شما با انگیزه و با علاقه و ایمان و با جدیت کار را پیگیری کردید؛ امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد راهپیمایی با شکوهی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز