خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

نیروهای آموزش دیده ناجا، کارت ضابطیت عام قضائی دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۱۶۵

دادستان کل کشور با بیان اینکه نیروهای آموزش دیده ناجا، کارت ضابطیت عام قضائی دریافت می‌کنند، تأکید کرد: از این پس فقط کسانی مجاز به اقداماتی چون تحقیقات، بازجویی و ... هستند که دارای کارت ضابطیت عام قضائی باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین "منتظری" در حاشیه مراسم توزیع کارت های ضابطان عام قضائی سراسر کشور، درجمع خبرنگاران اظهار کرد:  از این پس، فقط کسانی مجاز به اقدامات تحقیقاتی ، بازجویی و ... هستند که دارای کارت ضابطیت عام قضائی باشند.

وی با بیان اینکه ما محدودیتی در صدور و توزیع کارت نداریم، تاکید کرد: فقط به کسانی که در سه رده فرماندهی، افسری و درجه داری هستند و آموزش های لازم قضائی و انتظامی را گذرانیده باشند،کارت ضابطیت صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش در این فرآیند از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: انشاءالله این اقدام در تسریع و تسهیل امور و نیز رعایت حقوق شهروندی کمک شایانی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ممنوعیت قلیان در اماکن عمومی، پاسخ داد: ارائه و مصرف قلیان در اماکن عمومی ممنوع است و این چیزی نیست که ما از خودمان می گوییم بلکه این ممنوعیت در قانون آمده است.

این مقام عالی قضائی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود ابهاماتی درباره اینکه جرم با مجازات متناسب نیست و در مواردی شاهد عدم هماهنگی میان جرم و مجازات هستیم ، پاسخ داد: نخست اینکه؛ جرم باید در قانون تعریف شود و هیچ دستگاهی اعم از دستگاه قضا، نیروی انتظامی و ... جرم را تعریف نمی کند همچنین مجازات ها در قانون تعریف شده و نمی توانیم برخلاف قانون، مجازاتی را تعریف یا اجرائی کنیم.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: البته در مواردی برای مجازات "حداقل" و "حداکثرهایی" وجود دارد که قاضی براساس شرایط ممکن، حداقل یا حداکثر مجازات را در نظر بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: به طور مثال "اعتیاد" مسئله ای نیست که با شدت مجازات بخواهیم آن را حل کنیم و این معضل نیازمند اقدامات پیشگیرانه و یا فرهنگ سازی در این حوزه است، بنابراین گاهی شرایط هم لحاظ کردن حداقل یا حداکثر مجازات  تأثیرگذار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز