خبرگزاری کار ایران

سنندجی مطرح کرد:

تجهیز ۲۰ دستگاه از اتوبوس‌های دوکابین به سوخت بیودیزل

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۴۱۹

همایش طرح مشترک کاهش‌ آلایندگی‌دوده با جایگزینی سوخت‌زیستی(بیودیزل)با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حضور مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، همایش طرح مشترک کاهش آلایندگی دوده با جایگزینی سوخت زیستی (بیودیزل)، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز با حضور استادان، کارشناسان، اندیشمندان و پیمان سنندجی، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ساختمان نهاد ریاست‌جمهوری برگزار گردید.

در این مراسم مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، موضوع آلودگی هوا را یکی از جدی‌ترین موضوعات زیست‌محیطی دانست و گفت: با اجرای این طرح شاهد کاهش ۴ درصدی دوده و انتشار هیدروکربن‌های نسوخته در هوا خواهیم بود

او ادامه داد: حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل در حال تردد در شهر است که باید برای کاهش آلاینده‌ها فیلتر DPF و سوخت زیستی(بیودیزل) درناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شود. ۲۰ دستگاه از اتوبوس‌های  دوکابین این شرکت  در این طرح هستند،  در پایان طرح آزمایشی شاهد نتایج مثبت و خوبی خواهیم بود و تا پایان سال آتی تعداد بیشتری از اتوبوس‌ها از سوخت بیودیزل بهره‌مند می‌گردند.

سنندجی افزود: فاز مطالعاتی این طرح از زمستان ۹۴ شروع شده و در بسیاری از کشورها در حال اجرا است. همچنین تولید سوخت بیودیزل نیاز به همکاری و توجه وزارت‌خانه‌ها نفت و صنعت و معدن دارد.

در این همایش تفاهم‌نامه در زمینه توسعه استفاده از سوخت زیست‌محیطی در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری  امضا شد.

لازم به ذکر است، سوخت بیودیزل از پسماندهای روغن خوراکی تولید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز