خبرگزاری کار ایران

جان‌بابایی در سفر به مرز مهران:

استقرار ۵ فروند بالگرد اورژانس در مناطق مرزی ایران و عراق/خدمات‌دهی ۹ بیمارستان به زائران اربعین

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۴۳۹

معاون درمان وزارت بهداشت در نشست مشترک هیأت ایرانی و عراقی گفت: ۹ بیمارستان، ۵ فروند هلی‌کوپتر، ۵۰۰ دستگاه آمبولانس، ۴۰۰ پزشک، ۶ هزار پرستار و پیراپزشک و ۱۵۰۰ نیروی بهداشتی آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

به گزارش ایلنا، قاسم جان بابایی در نشست مشترک هیأت وزارت بهداشت ایران و عراق در پایانه مرزی مهران درباره تفاهم‌نامه همکاری و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی با اشاره به حضور ۲ میلیون زائر ایرانی و حضور زائران از کشورهای هم‌جوار ایران مثل پاکستان و افغانستان در مراسم پیاده روی اربعین، گفت: تعداد زائران هرسال بیشتر می‌شود و وزارت‌بهداشت به‌منظور حفظ سلامتی زائرین نیز تدابیر خوبی اندیشده‌است.

معاون درمان با بیان اینکه امسال ۹ بیمارستان در منطقه مرزی ایران و عراق آماده خدمت‌رسانی به زائران است، افزود: البته بیمارستان‌های دیگر در استان‌های دیگر مثل همدان، کرمانشاه و حتی تهران نیز این آمادگی را دارند که به زائرین خدمات درمانی ارائه دهند.

وی با اشاره به استقرار ۵ فروند بالگرد اورژانس در مناطق مرزی ایران و عراق در این ایام، افزود: دو بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی با تمام امکانات رادیولوژی، آزمایشگاه و اتاق عمل نیز در دو منطقه مرزی توسط وزارت بهداشت راه‌اندازی شده‌است و سپاه پاسداران و نیروی زمینی ارتش هم بیمارستان‌هایی برای مقابله با بیوتروریسم و خدمات درمانی به مردم طراحی کرده‌اند.

معاون درمان افزود: از میان ۵۰۰ دستگاه آمبولانس نیز تعدادی اتوبوس آمبولانس و موتورلانس در مناطق مرزی ایران و عراق نیز مستقر هستند.

جان بابایی با تاکید بر اعزام ۴۰ نیروی بهداشت محیط به داخل خاک عراق گفت که این نیروها به منظور مراقبت از عرضه سالم مواد غذایی غذا و طبخ سالم آنها حضور خواهند داشت.

وی افزود: همچنین ۶ کانکس در مرز میان ایران و عراق برای ارائه خدمت به زائرین آماده هستند و براساس تجارب سال‌های گذشته امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی ارائه دهیم.

جان بابایی ضمن اشاره به وجود نیروهای پزشکی مجرب، ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود تا این پزشکان بتوانند در مرز ایران و عراق خدمات درمانی خوبی ارائه دهند.

وی با بیان این که قرار است برای ۲۰۰ نفر از پرسنل بهداشتی و درمانی ویزا صادر شود، افزود: صدور ویزا برای این افراد باعث می‌شود تا در مرز برای ارائه خدمات پزشکی به زائرین بتوانند به‌ راحتی تردد داشته‌ باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: همچنین اکیپ پزشکی برای بیماریابی در مرز ایران و عراق برای ارائه خدمت مستقر خواهند شد و این آمادگی را داریم که پزشکان متخصص و عمومی در بیمارستان‌های عراق مستقر کنیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز