خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران:

صداوسیما همانند گذشته از مدیریت شهری حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۶۹۳

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: انتظار ما از سازمان صداوسیما این است که مانند سال‌های گذشته رویکرد حمایتی از مدیریت شهری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری در رابطه با شائبه ممنوع‌التصویری شهردار تهران گفت: رییس شورای شهر در جلسه اخیر توضیح روشنی دادند و اعلام کردند که انتظار داریم صداوسیما مانند 14 سال گذشته که رویکرد حمایتی از مدیریت شهری داشته، این روال را تداوم بخشد.

اعطا گفت: ما به جمع‌بندی قطعی در مورد ممنوع‌التصویری نجفی نرسیده‌ایم.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: اخبار آنطور که باید پوشش داده نمی‌شود و انتظار ما بیشتر از این است.

 اعطا در رابطه با ارزیابی های صورت گرفته در رابطه با احتمال ممنوع التصویری شهردار تهران بیان داشت: با اعلام نتیجه ارزیابی ها از رییس صدا و سیما کسب اطلاعات خواهد شد.

وی در در پاسخ به سؤالی در رابطه با وضعیت ایمنی خط ۷ مترو گفت: هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم که آیا این خط نیاز به تعطیلی دارد یا خیر.تردیدی نیست که در این خط مشکلات ایمنی وجود دارد اما هنوز به جمع‌بندی دقیقی در خصوص این عدم ایمنی نرسیده‌ایم.

وی تاکید کرد که اگر شورا به قطعیت برسد که این خط ناایمن است تردیدی برای تعطیلی آن وجود ندارد.

اعطا گفت: البته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که از معاون حمل و نقل و ترافیک برای حضور در جلسه کمیسیون دعوت کرده اما این جلسه برگزار نشده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر کتب دوجلدی مدیریت قالیباف که در جلسه پایانی شورای شهر چهارم به مدیریت شهری جدید تقدیم شد و هزینه هایی زیادی نیز برای آن شده است،گفت: من چنین کتابی ندیده‌ام.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص سوالی در رابطه با سرانجام پادگان ۰۶ بیان داشت: بر اساس رأی کمیسیون ماده پنج ۷۰ درصد سطح این پادگان باید در اختیار شهر و ۳۰ درصد از سطح پادگان نیز باید متعلق به ارتش باشد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه ارتش می‌تواند در بخشی از این ۳۰ درصد ساخت و ساز کند که در حال حاضر نیز ساخت و سازش طبق قاعده جلو رفته است و تنها موضوعی که مطرح است بحث عدم رسیدگی مناسب به درختان است که آن موضوع را پیگیری می‌کنیم وگرنه بحث سوداگری در کار نیست.

عطا در رابطه با بررسی وضعیت گودهای ناایمن در تهران گفت: سازمان نظام مهندسی وشهرداری همواره نسبت به وضعیت گودهای ناایمن در تهران حساسیت داشته‌اند و حالا با قرار گرفتن در آستانه فصل سرما این نگرانی دوچندان شده است.

وی افزود کمیسیون‌های شهرسازی و عمران بررسی‌های اولیه‌ای در مورد گودهای ناایمن و رها شده انجام داده‌اند.

اعطا گفت: بررسی‌ها نشان داده است که مسائل مربوط به پروانه دعاوی حقوقی و مالی و چراغ سبز مدیریت شهری در خصوص آغاز عملیات اجرایی و نداشتن مجوز مشکل‌زا شده است.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری چراغ سبزی به مالکان نشان داده تا عملیات اجرایی ساختمان خود را بدون کسب مجوز انجام دهند و بعد از آغاز گودبرداری فرآیند اخذ مجوز با مشکلاتی روبرو شده که نهایتاً منجر به رهاسازی گود شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا آمار دقیقی از گودهای ناایمن وجود دارد یا خیر بیان داشت: آماری در این خصوص نداریم اما قابل احصا است.

اعطا در واکنش  به برخی انتقادات مبنی بر ضعیف بودن دستور جلسات گفت:ما دستور جلسه داریم اما ممکن است برای خبرنگاران جذابیتی نداشته باشد.

وی افزود:طرح ناپخته تاکنون نداشته‌ایم اما قبول دارم که سرعت کار در صحن شورا از کمیسیون‌ها عقب‌تر است.

سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به انتقاد الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مبنی بر تصویب مجدد مصوبه قبلی خاطرنشان کرد: به ایشان توضیح دادم که طرح دوفوریتی که می‌گویند در گذشته تصویب شده، زلزله و حریق را در ساختمان‌های بلندمرتبه پوشش می‌دهد و این متفاوت از گذشته است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اظهارات رئیس شورا در خصوص پیگیری تخلفات احمدی‌نژاد در  شهرداری افزود: این موضوع هنوز در شورا مطرح نشده است و این موضوع که آیا جرمی رخ داده یا نه را باید مراجع ذیصلاح مشخص کنند.

اعطا در رابطه با انسداد خیابان مردم توسط مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این موضوع در جلسه اخیر اعضای شورای شهر با رئیس مجلس شورای اسلامی هم مطرح شده است. ایشان نیز توضیحاتی نسبت به اقدامات انجام شده در چارچوب طرح توسعه مجلس که مصوبه مراجع ذیصلاح را دارد ارائه کرده است. البته یک بخش هم بحث امنیتی است.

وی در رابطه با اینکه آیا مجلس مصوبات قانونی بودن این اقدام را در اختیار شورا قرار داده است یا خیر، بیان داشت: اسناد هنوز در اختیار قرار داده نشده‌ است؛ البته مسئولان مجلس توضیح دادند که در مجلس مشاورینی در بحث پدافند غیرعامل کار می‌کنند، اما هنوز مستندات کافی را ارائه نکرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز