خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

اتفاق مربوط به مدرسه ارومیه در حد شایعاتی که مطرح شده نیست/ مراجع رسمی هنور «تعرض» را تأیید نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۰۳۴

وزیر آموزش و پرورش گفت حادثه مربوط به سرایدار ارومیه در حد شایعاتی که منتشر می‌شود نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد بطحائی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حادثه بی‌اخلاقی سرایدار مدرسه‌ای ارومیه گفت: بازرسی به ارومیه رفته است و در کنار مدیر کل استان در حال برسی مطلب هستند و امور را مدیریت می‌کنند.

وی افزود: شب گذشته گزارشی دریافت کرده‌ام که هنوز مراجع رسمی به صورت یک سند این تعرض را تأیید نکرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این اتفاق در سطحی که ابعاد آن پخش شده رخ نداده است البته یک بی‌حرمتی رخ داده است اما در حد تعرضی که شایعه شده اتفاق نیفتاده است و ما هم منتظر نتایج بررسی‌های بیشتر از مراجع ذی صلاح هستیم.

وزیر آموزش و پروش با تاکید بر اینکه به شدت با موضوعاتی از این قبیل برخورد خواهم کرد، گفت: دانش‌آموزان فزرندان ما هستند و اما اتفاقی که در ارتباط با مدارس افتاده، قابل توجیه نیست. معلمان ما با مشکلات عاطفی در این زمینه رو به رو شده‌اند.

وی ادامه داد: در تماس‌هایی  که با عزیزان این مدرسه داشتم سعی کردم از آنان دلجویی کنم و آرامشی که  لازمه کار معلمی است برگردد تا این عزیزان به کار خودشان ادامه دهند. مقامات قضایی و انتظامی در حال بررسی موضوع هستند و با کوچکترین خطایی که اتفاق افتاده باشد بزرگترین برخورد را خواهند کرد.

وی در خصوص خودکشی دو دانش آموز دختر اصفهانی و رسیدگی آموزش و پروش به این موضوع  عنوان کرد: این موضوع فرادستگاهی است و خیلی مستقیما به آموزش و پروش ارتباطی پیدا نمی‌کند بلکه با بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی، اطلاعاتی و  انتظامی و ارتباطی مرتبط می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شبکه‌های مجازی در بروز این نوع اتفاقات سهیم هستند، اختلالاتی هم که در این فضا وجود دارد بی ارتباط نیست.

بطحائی با اشاره به خطرات دنیای مجازی اظهار داشت: ما در آموزش و پروش که مخاطبان اصلی ما دانش آموزان هستند نسبت به این موضوعات حساس هستیم. برنامه‌هایی را تدوین کردیم تا دانش آموزان با خطرات شبکه‌های اجتماعی آشنا شوند.

وزیر آموزش و پروش تاکید کرد: خانواده‌ها سهم بسزایی دارند، متاسفانه این سهم و نقش، رو به کم‌رنگی رفته و فرزندان خود در این فضا رها کرده‌اند، در یکی دو هفته آینده آموزش‌هایی را برای خانواده‌ها داریم و حضور در آن اجباری است. آنان باید با خطرات فضای مجازی برای فرزندان‌شان آشنا شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز