خبرگزاری کار ایران

دستگیری سارقان طلا و جواهر فروشی‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۱۰۵

فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری 6 نفر از اعضاء باند سرقت طلافروشی ها طی یک عملیات ضربتی و غافلگیر کننده پلیسی در گرگان خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "علی اکبر جاویدان" در خصوص جزئیات این خبر گفت: دهم مهر ماه امسال صاحب یک واحد صنفی طلافروشی در شهرستان مینودشت در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کرد مغازه طلافروشی اش مورد سرقت واقع شده است.

وی گفت: بلافاصله تیمی از ماموران پلیس آگاهی استان جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام و مشاهده شد سارق یا سارقان با تخریب سقف، وارد مغازه شده و با تخریب گاوصندوق و بنا به اظهارات شاکی پرونده حدود 7 کیلوگرم طلا به ارزش  9 میلیارد ریال را به سرقت بردند.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه مغازه مورد نظر مجهز به سیستم دزدگیر که متصل به گوشی تلفن صاحب مغازه و پلیس 110 بوده است، اظهار داشت: سارقان بدون به جا گذاشتن کوچکترین سرنخی، به صورت کاملا ماهرانه وارده مغازه شده و اقدام به سرقت طلاجات کرده بودند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده جهت بررسی به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان ارجاع و تحقیقات وسیع در این خصوص به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سردار جاویدان ادامه داد: پس از انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از پایش تصویری و بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار، سرانجام هویت سارقان توسط ماموران شناسایی شد.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: در همین راستا دو خودروی حامل سارقان شب گذشته در یکی از مناطق گرگان رؤیت و پس از دستور ایست و عدم توجه سارقان به دستورات پلیس و متواری شدن آنان از محل و شلیک چند گلوله از سوی پلیس، متهمان زمینگیر و همه اعضاء این باند دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از آنان تعداد 23 عدد النگو ، تعدادی گردنبند، زنجیر طلا و اسناد و مدارک مستقلات حاصل از فروش اموال سرقتی و مقادیری وجه نقد کشف شد.

سردار جاویدان با اشاره به تحقیقات به عمل آمده و توقیف 3 خودرو در این عملیات بیان داشت: متهمان در تحقیقات تخصصی به عمل آمده به سه فقره سرقت طلافروشی به روش مشابه در گلستان و استان خراسان رضوی اعتراف کردند.

گفتنی است: از صحنه های سرقت بازسازی صحنه صورت گرفته و متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز