خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران در نمایشگاه مطبوعات:

هزینه‌های جاری در شهرداری تهران بالاست/بخش زیادی از فعالیت‌های عمرانی تهران توجیه کارشناسی ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۳۶۲

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: تاکنون 37 عضو شورا برای شرکت در مجامع، کارگروه‌ها انتخاب شده‌اند؛ اما هنوز تعدادی از این انتخابات باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا (سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش) در نشست خبری که در تالار گفت‌وگوی شماره یک نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، بیان داشت: هزینه‌های جاری در شهرداری تهران بالا است و مرور بر ساختار بودجه نشان می‌دهد بدنه گسترش یافته و ریخت و پاش‌ها نیز افزایش داشته است.

وی افزود: همواره فعالیت‌های عمرانی وسیعی در شهر تهران داشته‌ایم که بخش زیادی از آنها توجیه کارشناسی نداشته است. این پروژه‌ها عملا هزینه پرت بوده است و مجموعه شرایط نشان می‌دهد که هزینه جاری به شکل غیرقابل قبولی افزایش یافته است و شهر گران اداره می‌شود.

اعطا در رابطه با حواشی خرید تبلت و خودرو برای اعضای شورای شهر تهران نیز گفت: سندی که به طور وسیع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد فاکتور خرید تبلت و خودرو نیست؛ بلکه برگه تامین اعتبار است که معمولا برای تن‌خواه در نظر گرفته شده رقم بالاتری را عنوان می‌کند.

وی افزود: بخش آی‌تی شورا مشخصات تبلت‌هایی که مورد نیاز شورا هستند را ارائه کرد و حتی پیشنهاد داد که تبلت مدل بالاتری خریداری شود تا بتوانند به اتوماسیون دسترسی پیدا کنند، اما مدل پایین‌تری خریداری شد و قیمت 3.5 میلیون تومان شد.

اعطا در رابطه با خرید خودروها برای اعضای شورای شهر گفت: در حال حاضر 21 خودروی استیجاری در شورا وجود دارد که ماهانه کرایه آنها 80 میلیون تومان بوده است و صرفه اقتصادی نداشته است.

وی افزود: بخشی از خودروهای فرسوده شده برای مزایده در اختیار شهرداری قرار داده شده است و شورا هزینه زیادی بابت اجاره خودروها پرداخت می‌کرد که این موضوع توجیه اقتصادی نداشته است، ضمن اینکه ادارات کوچک درجه چندم هم خودرو دارند.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش در مورد سرانجام خط 7 مترو گفت: کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به این موضوع ورود پیدا کرده و ابعاد آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

اعطا گفت: شایعاتی درخصوص تاثیر خط 6 مترو بر خشک شدن آب چشمه علی مطرح شد که هنوز هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای درخصوص در این ارتباط  کشف نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز