خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد:

کاهش ۸۰ هزار تومانی هزینه‌های زائران در اربعین امسال/ پارکینگ‌ها باید بیمه آتش‌سوزی و سرقت باشند

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۲۷۴

رییس ستاد مرکزی اربعین از کاهش ۸۰هزار تومانی هزینه‌های زائران در اربعین نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ذوالفقاری (معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین) با اشاره به عدم پرواز چندین هواپیما به سمت عراق به دلیل وصعیت جوی گفت: در اطلاع‌رسانی در برخی بخش‌ها ضعیف هستیم؛ افکار عمومی را نمی‌توان مدیریت کرد و مسولان باید در این زمینه جلوتر باشند و خودشان توضیح دهند. باید از شرکت‌های دیگر برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه پرواز استفاده شود.

رییس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هزینه‌های اربعین به چهار دسته تقسیم می‌شود، گفت: یکی تغذیه و اسکان که عمدتا نذورات مردمی است و برخی از بخش‌ها مانند تولیت و شهرداری‌ها داوطلبانه در تغذیه و اسکان مانند سپاه نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های دوم، هزینه‌های زیرساخت‌ها مانند هزینه پروژه‌های ملی ازجمله جاده ایلام است و بخشی هم در این زمینه مربوط به پروژه‌های محلی و جزئی مانند آب و برق مهران و کنار گذر مهران، پارکینگ‌ها و داخل پایانه‌هاست، خاطرنشان کرد:  بخشی از هزینه‌ها جزو تعهدات سازمان‌های مربوطه است و بخشی هم از محل  بودجه‌ای است که دولت اختصاص داده که حدود ۱۷ میلیارد تومان می‌شود.

ذوالفقاری ضمن اشاره به اینکه به مجموع شهرهایی که مرتبط با اربعین در شهرهای مرزی هستند، امسال ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است، افزود: برای شهرهای مرزی هر کدام  ۳میلیارد تومان اختصاص یافته است.

رییس ستاد مرکزی اربعین، بخش دیگر هزینه‌ها را هزینه‌های شخصی مردم عنوان کرد و گفت: این هزینه‌ها شامل ۶ مورد اعم از بیمه است. بیمه زائران در ایام اربعین از ۲۴ هزار تومان به ۱۶ هزار تومان کاهش یافته است. همچنبن هلال احمر در زمان غیراربعین برای درمان سرپایی ۱۶ هزارتومان و در زمان اربعین ۵ هزار تومان دریافت می‌کند.

وی در ادامه بخش دیگری از هزینه‌های مردم را مربوط به حمل و نقل دانست و گفت: می‌خواهیم این بخش به صورت دقیق برای مردم اطلاع رسانی و تبیین شود که اگر شبهه‌ای وجود دارد یا اجحافی شده، برطرف و با آن برخورد شود.

معاون وزیر کشور افزود: هزینه دیگر زائران، پارکینگ است که بهسازی و توسعه اینها از محل اعتبارات عمرانی اعتبار و سوبسید داده شده که ۵ هزار تومان است و باید مراقبت شود اجحاف نشود. همه پارکینگ‌ها باید بیمه و متعهد در مقابل آتش سوزی، سرقت و خسارت‌های احتمالی شوند.

وی افزود: بخش دیگر از هزینه‌ها، هزینه‌های جاری اربعین است. به عنوان نمونه وزارت بهداشت از اعتبارات خود و نیروی انتظامی و اطلاعات و دیگر سازمان‌ها از هزینه‌های جاری خود برای اربعین هزینه می‌کنند.

وی ادامه داد: در ایام قبل اربعین این چهار آیتم ۲۸۰ هزار تومان است که الان به زیر ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. اکنون بحث روی تعدیل کرایه حمل و نقل هوایی و زمینی با رعایت حقوق رانندگان و ملاحظه زائران و جلوگیری از بازار سیاه است.

وی افزود: در جلسات به صورت کاملا مشورتی، اقناعی و اجماعی در مورد مسایل اربعین تصمیم گیری می‌شود اگر بناست ستاد اربعین نرخ حمل و نقل را تعیین کند ما تعیین کنیم و اگر مبنای دیگری برای نرخ‌گذاری وجود دارد؛ باید اعلام شود.. ستاد اربعین مسوول نرخ‌گذاری نیست و هر نرخ‌گذاری مبنای قانونی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز