خبرگزاری کار ایران

لزوم ارتقای همکاری‌های علمی، فرهنگی میان ایران و یونسکو

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۵۲۹

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با معاون آموزش سازمان آموزشی،علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه های فعالیت آن سازمان از جمله آموزش، فرهنگ، علوم و ارتباطات را تشریح و بر لزوم ارتقای همکاری ها و ارتباطات میان تهران و یونسکو تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مجتبی شریعتی نیاسر که برای شرکت در سی و نهمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو در پاریس به سر می برد. در این دیدار به بیان تجربه های ارزنده و پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران بویژه در حوزه آموزش پرداخت و بر آمادگی کشورمان در زمینه تبادل این تجربه ها با سایر کشورهای جهان بویژه از مسیر یونسکو تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت آموزش اشاره کرد و آن را به لحاظ تربیت نیروهای انسانی کارآمد و اخلاق مند برای آینده جامعه، حتی مهم تر از آموزش عالی دانست.

دکتر شریعتی نیاسر در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در جمهوری اسلامی ایران تعداد چهار و نیم میلیون دانشجو و بیش از هشتاد هزار نفر هیات علمی به فعالیت های علمی و آموزشی اشتغال دارند، اظهار داشت: بیش از ۵۵ هزار دانشجوی خارجی و حدود ۹۰۰ هزار دانش آموز افغانی در ایران در حال تحصیل هستند که این موضوع در میان کلیه کشورهای جهان پدیده ای منحصر به فرد است.

وی همچنین افزود: برنامه جامع ده ساله آموزش کشور تحت عنوان آمایش آموزش عالی که حاصل کار تعداد زیادی از استادان و کارشناسان این حوزه می باشد، در حال اجراست و می تواند به عنوان الگویی برای برنامه ریزی کشورهای منطقه در حوزه آموزش مورد بهره-برداری قرار گیرد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با تاکید بر نقش به سزایی که دفتر منطقه ای یونسکو در تهران می تواند در ارتقای همکاری های موجود میان جمهوری اسلامی ایران و یونسکو ایفا کند، بر لزوم تقویت این مرکز تاکید کرد.

دکتر شریعتی افزود: جمهری اسلامی ایران آمادگی دارد در راستای همکاری های مشترک تعدادی بورس تحصیلی از طریق دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، به متقاضیان واجد شرایط در کشورهای محروم اعطا کند.

کیان تانگ، معاون آموزش یونسکو دراین دیدار نیز بر ضرورت ارتقای همکاری های یونسکو و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حوزه آموزش عالی تاکید و تصریح کرد: اهداف بین المللی در حوزه آموزش به عنوان اصول و رهنمودهای کلی مطرح بوده و هر یک از کشورهای عضو می توانند با در نظر گرفتن استراتژی های ملی و شرایط داخلی خود، از این اصول کلی بهره مند شوند و لذا اعتقاد داریم در یونسکو هیچ برنامه ای را نباید به کشورها تحمیل کرد.

وی افزود: از پیشرفت های ایران در حوزه های مرتبط با آموزش مطلع هستیم و لذا تجربیات ایران برای کشورهایی که در عرصه آموزش، عقب افتاده هستند، قابل استفاده است و یونسکو نیز آمادگی دارد در انتقال این تجربیات از ایران به سایر کشورهای عضو همکاری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز