خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۱۷ در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

منطقه ۱۷ محصور میان ریل‌های راه‌آهن/بدنبال مدیریت "مردم محور" هستم

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۹۴۲

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به اینکه بدنبال مدیریت "مردم محور" هستم، گفت: مردم گردانندگان اصلی شهر هستند و قصد داریم از مشارکت خود مردم در اداره شهر استفاده کنیم.

امیر محسنی، شهردار منطقه ۱۷ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به مشکلات این منطقه اشاره کرد و گفت: من خود متولد منطقه ۱۷ هستم و ارتباط تنگاتنگ با این منطقه دارم و مشکلات آن را به خوبی می‌شناسم. یکی از موضوعات اساسی که منطقه ما را آسیب‌پذیر و بی‌دفاع کرده، عبور ریل راه آهن تهران- تبریز از شمال منطقه و ریل راه آهن تهران – اهواز  از جنوب آن است. عبور این دو ریل راه‌آهن باعث شده منطقه ۱۷ به بن بست تبدیل شود.

محسنی بن بست شدن منطقه ۱۷ بوسیله خطوط راه آهن را منجر به ایجاد مشکلات شدید زیست محیطی برای این منطقه دانست و گفت: واقع شدن منطقه میان این دو خط راه آهن معضلات زیست محیطی و ترافیکی برای منطقه ۱۷ ایجاد کرده و عاملی برای بروز آسیب‌های اجتماعی شده است. منطقه ۱۷ در کل جزو مناطق برخوردار محسوب نمی‌شود و ۳۰ درصد از بافت فرسوده شهر تهران در این منطقه واقع شده است.

شهردار منطقه ۱۷ با تاکید بر اینکه منطقه درآمد چندانی ندارد، ادامه داد: به علت احیای بافت فرسوده این منطقه درآمد آنچنانی هم ندارد، چرا که در زمان احیای بافت فرسوده شهرداری برای صدور پروانه هیچ مبلغی دریافت نمی‌کند و موظف است؛ بسته‌های تشویقی هم در اختیار شهروندان قرار دهد.

او ادامه داد: تا امروز ۱۵ درصد از این بافت فرسوده احیا شده است با این حال موضوعات زیست‌محیطی یکی از آسیب‌های جدی این منطقه است. وجود حیوانات موذی همچون موش به علت آنکه تراکم جمعیتی در منطقه ما سه برابر میزان مجاز در شهر تهران است خود تبدیل به یکی از معضلات اساسی منطقه شده است. منطقه ۱۷ هشت کیلومتر مربع وسعت دارد و ۲۷۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

محسنی با اشاره به معضلات فرهنگی منطقه ۱۷ افزود: حدود ۵۰ هزار نفر از شهروندان ما بیسواد هستند و نیاز به آموزش و امکانات خاص دارند که در همین راستا با اداره کل آموزش و پرورش منطقه مذاکراتی داشتیم و قرار شد؛ طرح‌های مشترکی با مدارس انجام دهیم و شروع کار ما نیز از مدارس ابتدایی خواهد بود. چرا که فرهنگ و فرهنگ‌سازی باید از دوران کودکی در شهروندان نهادینه شود.

شهردار منطقه ۱۷ به برنامه‌هایش برای جمع‌آوری و تفکیک پسماند اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم تفکیک زباله را در مدارس به درستی آموزش و شعار شهر ما خانه ما را اشاعه دهیم می‌توانیم به مفهوم شهر مردم‌محور نزدیک شویم. شهری که مردمش همان طور که از منزل خود نگهداری می‌کنند در نظافت شهر نیز کوشا هستند حس مسئولیت در آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

محسنی با تاکید بر اینکه نگاهم به مدیریت شهری کاملا مردم محور است، ادامه داد: مردم گردانندگان اصلی شهر هستند و قصد داریم از مشارکت خود مردم در اداره شهر استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه منطقه ۱۷ به علت پایین بودن هزینه مسکن مهاجرپذیر است، افزود: بر اساس بخشنامه‌ای که شهردار در بدو ورود صادر کرد، هیچ پیمانکاری حق استفاده از کودکان کار و اتباع بیگانه را بدون مجوز ندارد. از سوی دیگر تعداد زیادی از دانش آموزان افغانستانی در مدارس دولتی این منطقه مشغول به تحصیل هستند و معضل کار کودک در این منطقه تحت کنترل است.

شهردار منطقه ۱۷ با تاکید بر اینکه شهرداری علاوه بر ارائه بسته‌های تشویقی برای احیای بافت فرسوده به بحث بازسازی زیرساخت‌ها نیز اهتمام می‌ورزد، گفت: در منطقه ۱۷، ۹۵ درصد نهرها و جویها سرپوشیده شدند، چرا که منطقه بافت بسیار متراکم دارد و سه برابر استاندارد جمعیت‌پذیری در خود جمعیت جای داده است.

وی خاطرنشان کرد: معابر باید برای مواقع اضطراری حداقل شش متر عرض داشته باشند، از همین رو به سمت تجهیز زیرساخت‌ها حرکت کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز