خبرگزاری کار ایران

نژاد بهرام خبر داد:

تخریب باغ ۳ هزار متری در منطقه اراج

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۶۴۶

یک عضو شورای شهر تهران گفت: باغی به مساحت ۳ هزار متر مربع در منطقه اراج قرار دارد که به نظر می‌رسد به عمد در حال خشک کردن آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا نژاد بهرام در بیستمین جلسه شورای شهر تهران از تخریب باغ ۳ هزار متری در منطقه اراج خبر داد. این عضو شورای شهر گفت: باغی به مساحت ۳ هزار متر مربع در منطقه آراج قرار دارد که به نظر می‌رسد به عمد در حال خشک کردن آن هستند این باغ از سوی مالک قبلی آن وقف امام حسین (ع) و امور خیریه شده است و شواهد و گزارشات محلی نشان می‌دهد سال‌ها نسبت به لایروبی آن سهل‌انگاری شده است.

عضو شورای شهر با اشاره به نگرانی دوستداران محیط زیست و اعضای شورای شهر درباره این باغ ادامه داد: آنچه نگرانی ما را برانگیخته این است که به نظر می‌رسد سازمان اوقاف مالک این باغ قصد دارد کاربری آن را از باغ به کاربری مسکونی تغییر دهد حتی در دوره گذشته هم تفاهمنامه‌ای میان مدیریت شهری و مالک صورت گرفت که به دلیل اعتراض مردمی و فشار افکار عمومی به جایی نرسید.

نژادبهرام در ادامه به آتش‌سوزی مشکوک در این باغ واقع در منطقه یک در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مالک در بخش عمده‌ای از این باغ نخاله‌های ساختمانی تخلیه کرده است و شهرداری منطقه یک که مسوولیت آبیاری باغ را به عهده دارد با کارشکنی از مالک روبه‌رو می‌شود.

او ادامه داد: به استناد تبصره یک ذیل ماده شش لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها و واگذاری مالکیت آن به شهرداری در جهت تبدیل عرصه آن به فضای سبز عمومی باید پیگیری‌های لازم صورت گرفته و گزارش آن به شورا ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز