خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف تهران:

کاری برای کسبه پلاسکو انجام نشده است

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۷۷۳

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: یازده ماه از حادثه پلاسکو گذشته است، اما کاری برای کسبه انجام نشده است و این بلاتکلیفی موجب شده آنها هر روز یک جا تحصن کنند که همین امر باعث تزریق خوراک به رسانه‌های بیگانه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بیستمین جلسه شورای شهر تهران علی فاضلی؛ رئیس اتاق اصناف گزارشی در خصوص مشکلات شهر تهران ارائه داد.

فاضلی با اشاره به معضل پلاسکو گفت: یازده ماه از حادثه پلاسکو گذشته است اما کاری برای کسبه انجام نشده است و این بلاتکلیفی موجب شده آنها هر روز یک جا تحصن کنند که همین امر باعث تزریق خوراک به رسانه‌های بیگانه شده است.

رئیس اتاق اصناف تهران با گلایه از اینکه تاکنون به اتاق اصناف در صحن شورا اهمیت داده نشده است، گفت: تهران بیش از 340 هزار بنگاه اقتصادی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارد که یک چهارم آنها فاقد پروانه هستند و عمده‌ترین دلایل آن مسائل مرتبط با حوزه شهری است. به طور متوسط در هر بنگاه صنفی دو نفر فعالیت دارد و جمعیت خانوارهای تحت پوشش این بخش بالغ بر دو و نیم میلیون نفر است.

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر بنیان‌های تاریخی و اقتصادی اصناف و نقش بازار گفت: با وجود این مسائل تاکنون آن گونه که شایسته است به اصناف در مدیریت شهری اجازه مشارکت داده نشده است و درآمدزایی شهرداری از محل تجاری سازی نمونه‌ای از این موارد است.

او ادامه داد: تجاری فروشی‌های شهرداری موجب آشوب در چیدمان فضایی و اقتصادی شهرها شده و صدور پروانه احداث واحدهای تجاری بدون برنامه منجر به شکل‌گیری کلونی‌های صنفی – خدماتی پراکنده ناهمگون در جای جای شهر می‌شود.

رئیس اتاق اصناف با تاکید بر اینکه باید برای بهبود وضعیت تهران کمیته مشترکی میان اتاق اصناف و شورای شهر تشکیل شود، افزود: برای ایجاد آرامش در فضای کسب و کار نیاز به همکاری شورای شهر تهران داریم. فساد در اقتصاد ایران نهادینه شده و نفس اقتصاد را به شماره انداخته است.

او با اشاره به اینکه 135 اتحادیه صنفی در شهر تهران وجود دارد، خاطرنشان کرد: با وجود تمهیدات اندیشیده شده کمترین کمک به اصناف آلاینده در راستای ساماندهی صورت گرفته است و به واسطه نگاه نه چندان مناسب شورای شهر در گذشته به موضوع کمک به اصناف تاکنون هیچ کمکی به اصناف صورت نگرفته است.

فاضلی با انتقاد از رویکردهای گذشته نسبت به شهرک‌های صنفی و کاهش تعداد واحدهای تولید در تهران افزود: شهرک‌های صنفی تاکنون یک ریال از تسهیلات استفاده نکرده‌اند و بسیاری از بنگاه‌های صنفی به واسطه نقل و انتقال نامناسب سرمایه خود را به سمت دلالی هدایت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز