خبرگزاری کار ایران

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت:

مسئولیت آموزش پرستاری فقط با دانشکده‌های پرستاری است

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۶۰۶

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نیاز کشور به رشته پرستاری اشاره کرد و گفت: تنها یک روش آموزش پرستاری در کشور وجود دارد و آموزش پرستاری تنها از طریق دانشکده ها صورت می‌گیرد. مصوبه اخیر وزارت بهداشت نیز تنها به منظور تسهیل آموزش دانشجویان در بستر بیمارستان ها اجرا شده است.

به گزارش ایلنا، دکتر حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: علاوه بر نیازهای جامعه کیفیت آموزش در رشته پرستاری هم از نکاتی است که در چند سال گذشته به آن توجه ویژه‌ای شده است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک دانشجوی پرستاری برای اینکه فرد ماهری باشد و بتواند وارد عرصه خدمت شود باید در محیط های بالینی آموزش ببیند.
 
قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: براین اساس آیین نامه ای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تدوین و به دانشگاه ها ابلاغ شد تا امکان استفاده از امکانات بیمارستانهایی که شرایط لازم برای آموزش قسمت بالینی دانشجویان پرستاری را دارند استفاده شود. بدیهی است مسئولیت آموزش به عهده دانشکده پرستاری بوده و تنها از بیمارستان به عنوان فیلد آموزش بالینی دانشجویان استفاده می شود.
 
اکبری با تاکید بر این نکته که در کشور فقط یک برنامه مصوب برای آموزش پرستاری وجود دارد و پذیرش دانشجو نیز مثل سایررشته فقط از طریق کنکور سراسری صورت می گیرد، بیان داشت: مسئولیت آموزش نیز با دانشکده های پرستاری بوده و بدیهی است که این دانشکده ها می توانند از امکانات موجود در بیمارستانها به عنوان فیلد آموزش بالینی دانشجویان استفاده کنند.
 
وی در ادامه گفت: فقط یک برنامه آموزشی پرستاری و یک مسیر پذیرش دانشجو وجود داشته و غیر از پذیرش دانشجو برای تحصیل در دانشکده های پرستاری هیچ مسیر دیگری وجود ندارد و اصولا تربیت پرستاری بیمارستانی وجود خارجی ندارد ولیکن بر اساس آیین نامه توسعه همکاری بیمارستانها با دانشکده های پرستاری که در اصفهان مورد اجماع قرار گرفت در صورت توافق بیمارستانهای آموزشی و دانشکده های پرستاری از فیلدهای موجود در بیمارستانهای دارای شرایط و استانداردهای لازم به عنوان فیلد آموزش بالینی دانشجویان پذیرفته شده در دانشکده های پرستاری استفاده می شود و این امر موجب فراهم آمدن ظرفیت حدود ۵۰۰ نفر پذیرش بیشتردرآزمون سراسری شده است.

اکبری اظهار داشت: با توجه به نیاز کشور به نیروی پرستاری در طی ده سال گذشته ظرفیت پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری به دو برابر افزایش یافته است و در حال حاضر سالیانه حدود ۵۵۰۰ نفر دانشجو در این رشته پذیرش می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز