خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در جلسه ستاد بحران کرمانشاه:

تعداد فوتی‌های زلزله افزایش می‌یابد/توزیع امکانات در مناطق زلزله زده مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۸۲۷

وزیر بهداشت گفت: بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایلنا، حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در جلسه ستاد بحران کرمانشاه که با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: بعد از دستور رییس جمهور به همراه وزیر کشور به کرمانشاه سفر کردیم و از مناطق زلزله زده مانند سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی بازدید کردیم. اما میزان تخریب در مناطق زلزله زده به ویژه روستاها، زیاد است تمام دستگاه‌های اجرایی و به ویژه نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگی در مناطق زلزله زده داشتند.اما بیشترین امتیاز در حادثه زلزله غرب کشور را باید به مردم پرتلاش، دلاور و کم توقع این مناطق داد.

وزیر بهداشت ادامه داد: توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود. شاخص تخت بیمارستانی در کرمانشاه ۱.۵ تخت به ازای هر هزار نفر و تعدادی از بیمارستان‌های کرمانشاه، دارای قدمت بالایی است اما با این وجود، اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است.

او افزود: تا کنون به ۷۶۱۳ مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شد، حدود ۱۰۰۰  نفر از مصدومان، بستری و ۲۸۰ مصدوم نیز به سایر استانها از جمله تهران و البرز منتقل شدند. ۲۶۹ نفر از موارد فوتی قبل یا ابتدای ورود به بیمارستانها، جان خود را از دست داده اند و حدس بنده این است که تعداد فوتی‌ها افزایش می یابد زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می شود.

قاضی‌زاده با اشاره به ابعاد زلزله ادامه داد:هفت  شهر استان کرمانشاه و ۱۹۰۰ روستای این استان درگیر زلزله هستند. با کمک ارتش و سپاه، بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله زده، ایجاد شدند و هوانیروز در انتقال مصدومان، کمک بسیار زیادی به ما کرد. برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستان‌های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستان‌ها اقامه دعوی می کنیم.

وزیر بهداشت گفت: برای بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و امروز لیست نیازها و اعتبارات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهم داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز