خبرگزاری کار ایران

آخوندی در بین مردم زلزله‌زده روستای چالاوبکر مطرح کرد:

ارزیابی واحدهای تخریبی روستای چالاوبکر اسلام‌آباد غرب/اسکان روستاییان در دستور کار فوری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۲۵۸

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از روستای چالاوبکر (چالاب بکر) شهرستان اسلام‌آباد غرب، گفت: در روستای چالاوبکر ۲۵۰ خانوار ساکن هستند و به ۱۰۰ واحد مسکونی آسیب وارد شده است که عملیات آواربرداری و اسکان مردم زلزله زده در جریان است.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان دومین سفر خود به استان کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله‌زده استان و همچنین بیمارستان امام‌خمینی اسلام‌آباد غرب از روستای چالاو بکر نیز بازدید کرد و در جریان آن بازدید در گفتگو با خبرنگاران، گفت: امروز (۲ آذرماه ۹۶) بازدیدی از اسلام‌آباد داشتیم که این بازدید شامل بیمارستان، مسکن مهر و سایر مسکن‌ها بود که بخشی از آن انجام شد.

آخوندی با اشاره به این مطلب که در جریان بازدید امروز خود به همراه تیمی که وی را همراهی می‌کنند به سرپل ذهاب خواهند رفت، افزود: روستای چالاب بکر هستیم حدود ۲۵۰ خانوار ساکن هستند و بر اساس برآوردها حدود ۱۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بلافاصله ستاد معین استان لرستان که مسئول رسیدگی به این روستا انتخاب شده است به محل آمده است و ستاد معین استان لرستان بیش از ۴ روز است که در منطقه مستقر و در حال امداد رسانی هستند.

وی گفت: از لحظه استقرار ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملیات جستجو و آواربرداری را آغاز کرده است که این کار در حال انجام است و بلافاصله پس از انجام عملیات آواربرداری اسکان مردم شروع خواهد شد.

آخوندی تاکید کرد: همکاران ما در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ارزیابی و بررسی واحد به واحد منازل مردم هستند و بر اساس ارزیابی‌هایی بنیاد، واحدهایی که نیاز به تخریب کامل و آواربرداری دارند را مشخص کرده است. همچنین، واحدهایی که نیاز به تعمیر و مرمیت دارند نیز در حال ارزیابی هستند که برای هرکدام از واحدها نیز برنامه‌های مشخصی تدارک دیده شده است و در اسرع وقت اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا روند ارزیابی واحدهای تخریبی و همچنین نیازمند بازسازی و مرمت در تمامی مناطق زلزله‌زده استان انجام می‌شود؟ گفت: روند ارزیابی و شناسایی واحدهای تخریبی و آسیب دیده شهری و روستایی در تمامی استان انجام می‌شود و بر اساس ارزیابی‌ها، بازسازی، بهسازی و تعمیر و مرمت واحدها آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز